úterý 9. prosince 2008

Simon´s Town, Cape Point, mys Dobré naděje, Cape Town

Z Gansbaai jsme se přesunuli přes cape Town k mysu Dobré naděje. V Cape Townu nás ale čekala trocha dobrodružství, když jsme odbočili s úmyslem dostat se blíže k pobřeží a asi půl hodiny jsme jen projížděli úzkými ulicemi slamů nejznámější černošské části města - Mitchells Plain. To je opravdu zážitek. Sedíte v zamčeném autě, nechcete moc provokovat focením už vzhledem k tomu, že jste na nejbližších 5km čtverečních jediný běloch a kolem Vás se míhají plechové a dřevěné krabice, ve kterých jsou holičství, potraviny nebo dokonce banky. Občas ulici zahaluje kouř z grilů, které jsou všude kolem a postávají u nich hloučky černochů. Spousta lidí tu jen posedává či postává. Nechtěl bych tu vylézt z auta. Trocha děsu na mě přišla ve chvíli, kdy se naše silnice stala slepou a museli jsme zase zpátky. Vše ale nakonec dobře dopadlo a tak jsme si udělali vlastně i výlet do světově vyhlášeného městečka s největší kriminalitou. Na cestě k mysu jsme se zastavili v Simon´s Townu, který leží asi 30km pod Cape Townem na pobřeží stále ještě Indického oceánu. Městečko je plné turistů. Je tu veliký přístav plný malých plachetnic a také tu stojí dvě velké vojenské lodě. V Simon´s Townu je totiž i vojenská základna, která má na pobřeží několik radarů a hlavně několik obrovských obranných děl. Tudy je totiž dobrý přístup k vnitrozemí a Simon´s Town by byl v případě napadení místem obrany před útokem z oceánu. Simon´s Town je významný kromě jiného ještě i malým kouskem pobřeží s názvem "Penguins Colony". Zde se na pobřeží nacházejí kolonie tučňáků, mezi kterými se můžete procházet a s trochou odvahy i koupat. Ale voda je tu stejně studená jako všude jinde:) V Simon´s Townu jsme spali v další chatičce, tentokrát za asi 550 randů. Druhý den ráno jsme se vydali na mys Dobré naděje a Cape Point. Na Cape Pointu jsme nic neviděli, protože se všude vznášela hustá mlha, která nás docela silně promáčela. Vyšli jsme proto jen k historickému majáku a jeli k mysu. Mys Dobré naděje je fakticky jen malá zátoka s parkovišťátkem a dřevěnou cedulí:) Celé území kolem je ale přírodní rezervací s tisíci druhy rostlin z nichž některé jsou endemické. Roste tu velké množství různých proteí apod. Když to tu na jaře celé rozkvete, tak to musí být krása. Z mysu jsme jeli zpět do Cape Townu, kde jsme plánovali návštěvu města a taky nás tu čekalo hledání kempu, ve kterém bychom strávili poslední noc naší cesty. Kapské město je město jako každé jiné. Stolovou horu jsme nenavštívili, protože byla celá v mlze a tak bychom z ní stejně nic neměli. Vychutnali jsme si tedy jen výhled z parkoviště pod ní a vydali se do ulic. V centru je spousta výškových budov, ale ve skutečnosti je tu podivně mrtvo. Většina krámů je zavřená a největší návštěvnost tu má KFC. Docela mě to tu zklamalo. Jediná budova, která se mi opravdu líbila byl parlament:) K večeru jsme našli kemp, zabalili jsme všechny věci a vyházeli všechny zbytečné, abychom se vešli do váhy na letišti. V kempu jsme tak druhý den ráno nechali stát stan, ve kterém leží možná ještě dnes má karimatka se spacákem a taškou různého jídla:) Možná si tu lidé myslí, že se někdo ze stanu šel jen projít... a možná za něj přijde účet:))
Jeden z domků s lepší fasádou v Mitchells Plain:)
Protea... na mysu rostly žluté, ale třeba v Marakele byly jen růžové

To nevím co je, ale rostla jich tam spousta:)

Mlha, která se valila po kopci zanechala na všem kapky... i my jsme byli promočení jako kdybychom prošli lijákem

Další ze zvlátních květin na mysu

Babún na rozcestí

Starý maják na Cape Pointu (místo, kde se slévají oceány)

Maják s kamenem, na kterém se zvěčňují podpisem návštěvníci

Mlha bránila ve výhledu na oceán, který pod námi hlasitě hučel

Kdo to asi je?:-)

Tenhle člověk se připletl snad ke každé fotce?!!:) Tady je na mysu Dobré naděje

Tučňáci na břehu v Simon´s Townu

Přijíždíme do Simon´s Townu

Vojenská loď v přístavu

Přístaviště plachetnic

Lanovka na Stolovou horu

Pohled z parkoviště pod Stolovou horou na Cape Town

Mrak valící se ze stolové hory a kopců v jejím okolí na Cape Town

Pohled z města ke Stolové hoře

Socha a kostel před parlamentem