pátek 5. prosince 2008

Klát - 3. díl

Je tu další víkend a s ním i další část práce na klátu. Dnes jsem se rozhodl vytvořit na zadní straně klátu rámeček, který by jednak prohloubil vnitřní prostor a také, aby bylo možné osadit dvířka tak, jak jsem si to během týdne vymyslel. Rozhodl jsem se totiž, že bude zadní část průhledná, aby bylo možné včely kontrolovat a pozorovat. Pak nastal problém s tím, že jsem nechtěl při každém otevření úlu ( např. kvůli čištění podletu) rušit včely. Tak jsem si usmyslel, že ve spodní části ještě udělám jedny dvířka, kterými budu mít přístup k podmetu samostatně. Nejdříve jsem tedy vytvořil 3cm vysoký rámeček. Tím se mi vnitřní prostor prohloubil na asi 17,5 cm. Poté bylo nutné vsadit do rámu laťku, která by oddělila obě dvířka, aby mezi nimi nebyla mezera. Tato laťka mi v budoucnosti poslouží i jako nosný prvek pro mřížku proti zastavění podmetu. Do rámu vrchních dvířek jsem nejprve uvažoval o plexiskle. To ale v kadaňském sklenářství nemají, takže jsem si nakonec vzal 3mm tlusté sklo. Kdyby nebylo vhodné, tak ho mohu v budoucnosti vyměnit. Spodní dvířka jsou stejné konstrukce jako u klasického dna. Celý dnešní postup je asi nejlépe patrný z fotografií.
Rámeček na zadní část klátu

Osazený rámeček

Vrchní dvířka s již osazenými laťkami pro nalepení skla

Osazené sklo, teď jsou na řadě panty

Laťka rozdělující podmet od prostoru s rámky

Spodní dvířka k podmetu
Celkový pohled

Nasazená horní dvířka

Na dvířka jsem osadil jednoduchou závlačku

I při zavřených dvířkách se dá podmet vyčistit

0 Comments:

Okomentovat

<< Home