pondělí 8. prosince 2008

Zpět do Karoo a Cango Caves

Z Mokaly jsme se přesunuli zpět do Karoo, tedy parku, který jsme navštívili jako první na naší cestě. Jak jsem si umanul, tak jsem také udělal a hned po příjezdu jsem si pronajal na noc jeden z domečků. Velice mě potěšila cena. Ta je za jednu noc 640 randů (zhruba 1300,- Kč) včetně bohaté snídaně. První spaní v posteli, vlastní sprcha, bar, klimatizace a necelých 150m k bazénu. Ten den jsme se jen váleli u bazénu. Venku bylo kolem 40°C a voda měla necelých 20°C, takže jsme do ní lezli hodně opatrně:) Po koupání jsem se se všemi rozloučil a vydal se do chaty. Takovou pohodu jsem hledal už dlouho. Seděl jsem na verandě, díval se do kopců a pozoroval západ slunce s hrníčkovou polévkou v ruce... Ráno jsem se dostavil do jídelny a vybral si z deseti možností klasickou anglickou snídani. Nejsem angličtinář a tak jsem stejně polovinu nedokázal souvisle přeložit natolik, abych věděl, co mi donesou:). Z Karoo jsme se vydali na cestu k moři. Vraceli jsme se totiž do Gansbaai, kde jsme si opět zamluvili vyjížďku za velrybami. Po cestě jsme se ale stavili ještě na jednom neplánovaném místě. Tím se staly Cango Caves, tedy zřejmě nejznámější jihoafrické jeskyně. Vchod do jeskyní se podobá spíše menšímu obchodnímu domu. Je zde jasně poznat, že je tu cílem vydělat. Turnikety, přepážky na lístky jako v bance a několik pater s obchůdky se suvenýry, šperky, oblečením. Hodinová procházka s průvodcem tu vyjde na 55 randů (asi 110,-Kč) a je se opravdu na co dívat. Větší jeskynní prostory jsem ještě v životě neviděl a už asi neuvidím. Je zde velké množství stalaktitů, stalagmitů a podobných přírodních krás. Za 90 randů tu nabízejí i "adventure" prohlídku. Při ní se výprava podívá hlouběji do nitra země a místy se musí lidé i spouštět úzkymi průrvami či se plazit. Kdybych tu byl sám, tak bych to rozhodně zkusil.
Odpočinek u bazénu... pokoušíme se dělat vlny:)
Můj nový stan v Karoo:)

Kuchyňka s barovým posezením

Koupelna

Koutek s pohovkou a hlavně klimatizace... ta byla velice příjemná hlavně v noci

Postele

Pohled z verandy na kopce parku

Expozice v Cango Caves

V jeskyních je k vidění spousta zajímavých krápníků

Obrovský srostenec vznikl spojením stalagmitu se stalaktitem během několika málo desítek tisíc let:)

Jeskyně jsou působivě nasvícené

No není to pozoruhodné?

Tyhle krápníky se mi líbily nejvíc... na výšku měřily asi 10-15m a člověk si přímo pod nimi připadal jako mravenec... působivé

0 Comments:

Okomentovat

<< Home