neděle 7. prosince 2008

Klát - 4. díl

Tenhle víkend jsem pokročil s prací na klátu. Včera a předevčírem jsem do noci přemýšlel nad všemi rozměry uvnitř úlu. Dnes jsem se pustil do práce a je hotovo. Tedy veškerá hrubá práce uvnitř úlu je hotová. Vnitřní rozměry mi dovolily udělat dvě řady rámků po pěti. Rámek je nakonec relativně malý, tedy 295 x 160mm. Uvidíme, jak s tímto prostorem budou spokojené včely. Protože nebudou mít tolik prostoru, je tu riziko, že se časem vyrojí. To ukáže až praxe. Při příští výrobě bych uvažoval o větší rámkové míře i větším počtu rámků, ovšem to už vyžaduje pořádný kmen. Na klátu mi nyní zbývá spousta drobné práce. Je třeba dotěsnit a vybrousit všechny škvírky, dodělat česno a dáv kmenu vzhled i zvenčí a vymyslet konstrukci stříšky. To ale zase až příště. Dnešní práci Vám nejlépe přiblíží fotografie.
Ráno začalo sbíjením rámků

Po zdlouhavém rozněřování jsem nakonec připevnil vodící lišty a začal dovnitř postupně skládat sbíjené rámky

A to už je výsledek:) 10 rámků, tedy pět ve dvou řadách nad sebou

Rámky za prosklenými dvířky

Hotový úl

0 Comments:

Okomentovat

<< Home