neděle 14. prosince 2008

Klát - 5.díl

Na víkend jsem si naplánoval pokračování v práci na klátu, ale nakonec jsem víc energie věnoval úpravě samotné truhlárny.Potřeboval jsem hlavně police na jednotlivé řezivo, protože jsem všechno opíral o jednu stěnu a do nekonečna jsem se jím pak s metrem v ruce přehraboval. Také nastala zima a nejde řezat na pile venku, abych uvnitř neprášil. V sobotu jsem tedy sháněl ještě nějakou slušnou okružní pilu. Nakonec jsem se rozhodl pro Bosch. Mám od téhle značky všechno elektrické nářadí a jsem s ním maximálně spokojený. Zároveň stojí polovinu toho, co stojí český Narex se podobnými parametry. Teď už ale k úlům. V pátek jsem na klátu zatmelil všechny otvory(např. mezi rámem dvířek a samotným klátem atd.). Jako tmel jsem použil tradiční směs lepidla (samozřejmě s označením D3, tedy hygienicky nezávadné a vhodné k použití při výrobě úlů) a pilin. Také jsem se rozhodl vyvrtat na v klátu očko. V sobotu jsem nechával tmel vytvrdnout a věnoval se výrobě tradičního nástavku pro rámek 39x24cm. Potřebuji totiž udělat min. dva úly pro tuhle míru na příští rok. Dnes jsem po přestavbě dílny a výrobě polic opět pokračoval na klátu. Na hrubo jsem vybrousil tmel a začal vymýšlet konstrukci střechy. Původně jsem uvažoval o kuželovité střeše, ale nakonec vyhrála klasická sedlová. Nejenže je její konstrukce jednodušší, ale zároveň počítám s tím, že bude snímatelná a pod ní bude místo pro krmítko. Dnes tedy vznikla jen hrubá konstrukce střechy.
Můj nový nástavek

Konstrukce nástavku

Hrubá část střechy klátu

Střecha je 60cm široká, aby dostatečně překrývala špalek

Základ střechy tvoří rámeček 40x40cm

Detail nosné části střechy

2 Comments:

Blogger 3COP said...

Opravdu šikovnej kluk, fakt čumím.

středa, 07 ledna, 2009  
Blogger František Červený said...

Diky:)

čtvrtek, 08 ledna, 2009  

Okomentovat

<< Home