úterý 14. března 2006

Po Kadani IV.



Tenhle článek je hodně osobní a tak chápu čtenáře, kteří nesouhlasí...
Včera jsem se byl krátce projít. Bylo to vlastně tak krátce, že to ani nestojí za řeč, ale udělal jsem při tom pár fotek a pak jsem asi dvacet minut sledoval, jak se staví po hradbami. Na místě, kde v minulých dobách stávaly domy Špitálského předměstí, kde já jsem si místo planiny, která po nich zbyla, představoval parčík s lavičkami a výhledem na řeku, se dnes prohánějí stavební stroje a nápisem Silnice Žatec a pracují na vybudování záchytného prakoviště pro budoucí kulturní dům Střelnice. Trochu mě při tom pohledu mrzelo, že se z hradeb nikdy nebudu dívat na řeku přes vrcholky okrasných stromů a provázky štěrkových cestiček. Místo toho se bude moci každý podívat, jak vypadají naši plechoví miláčci z ptačí perspektivy a v budoucnu se pod hradební zdí objeví ještě ocelový ochoz, kdybychom se náhodou chtěli podívat na parkoviště z pozice o několik metrů nižší. Jak romantické...ale žádný strach, zbyde nám tam ještě ten pás trávy na druhé straně silnice, kterým se budeme moci kochat do té doby, dokud ho nepokryje "Nábřeží Maxipsa Fíka", stejně jako většinu zbývajících zelených ploch v celé délce toku Ohře v Kadani. Jsem už s tím asi smířený, i když nerad, ale vrtá mi hlavou jedna otázka - nestálo by za to, to "něco málo" přes sto milionů, vložit do opravy stávajích komunikací, chodníků a zeleně? Je lepší si zničit auta od děr v silnicích po celém městě a dokodrcat se na dvoukilometrovou promenádu s názvem večerníčkového psa, než vidět opravené město a spokojené lidi? Chápu, že akce bude z velké části dotovaná Evropskou unií, že ty peníze, které bude stát, nejsou v měšci města samotného, ale i kdyby se ten podíl města na dotaci vložil do jeho regenerace, byl bych tisíckrát šťastnější než při procházce ve stopách Fíka...

0 Comments:

Okomentovat

<< Home