neděle 28. prosince 2008

Klát - 8. díl

V osmém díle výroby mého klátu jsem se rozhodl vytvořit ozdobu pro očko. Očkem vylétávají létavky, tedy dělnice ve svém nejstarším vývojovém stádiu, sbírat pyl a nektar. Protože jsem nechtěl vyřazávat celý klát a mám rád jednoduchost, tak jsem se rozhodl pro vyřezání jen jedné hlavy s otvorem pro očko v ústech. Samotný leták na spodním česně už bude jen velice jednoduchý a bude tvořen jen jednou laťkou. Na výrobu hlavy jsem použil nakonec zbytek dřeva, který jsem odřízl v první fázi výroby klátu z jeho zadní části. Ještě není úplně hotová, ale její postupnou výrobu Vám zase nejlépe předvedou fotografie. Jsem moc rád, že jsem konečně mohl vybalit svá dláta (M-Stein - profesionální řezbářská dláta slovenské výroby, která jsou ručně kovaná a pořídil jsem si je na radu mého kamaráda řezbáře Kamila Fišera) a začít s nimi pracovat. Chystal jsem se na to již několik let. Zatím mám všechny prsty, takže nakonec nebudu tak levý, jak jsem se obával. Jen obrovský mozol od toho, jak si dláto opírám v dlani zatraceně pálí a já si ho odírám stále víc a víc:)
Podle půdorysu dřevěného podkladu hlavičky jsem vyřízl do klátu otvor, do kterého bude nakonec hlava zasazená
Hrubé obrysy jsem vyřízl okružní pilou, nakreslil jsem si hrubé rysy obličeje a nakonec jsem popadl dláto...

Základní rysy jsem vydlabal velkým plochým dlátem a vyvrtal jsem otvor v ústech pro očko

Zbytek už jsem si nechal na doma:)

A hlavička se pomalu rýsuje

0 Comments:

Okomentovat

<< Home