pondělí 6. října 2008

Vinařský rybník

V neděli dopoledne jsem vstal s východem slunce, nazul vysoké Salomony, popadl foťák a vyrazil jsem na Viínařský rybník. Lopuchy kolem rybníka byly ve stínu krásně namrzlé a občas jsem se musel trochu brodit vodou, abych se dostal rákosím k břehu rybníka. Na vodě se tu pohupovalo 11 hus, čtyři krásné potápky a asi dvacet kachen. Překvapením byla volavka, která seděla nedaleko mě v rákosí a k smrti mě vyděsila, když se rozhodla odletět. Druhým překvapením pak byl kormorán, který tu plaval v houfu s husami. Když už si na mě ptáci zvykli (asi po 45 minutách), tak se na druhém břehu objevilo auto s loďkou, vystoupili dva chlapíci a rozhodli se zavážet krmítka podél rybníka. Nevím, jestli to dělali proto, aby nakrmili prátky, nebo proto, aby je nalákali ke krmítkům a mohli je střílet. Plastových patron z brokovnic tu totiž kolem rybníka leží v obrovském množství. Svým vyplutím vyplašili veškeré ptactvo a to se zvedlo do vzduchu a odletělo... takže jsem se sbalil a odešel... škoda, takové pěkné dopoledne. Cestou zpátky jsem se tedy aspoň zastavil nad meandrem a pokochal se podzimní krajinou.
Kormorán

Volavka se asi deset metrů ode mně zvedla z rákosí, zakroužila nad rybníkem a zamířila k Vilémovu

Potápky

Husy se po příjezdu myslivců "krmičů" zvedly a v uskupení se vydali k Nechranické přehradě

Spouštění loďky na vodu

... a bloudění podél břehů rybníka

Tenhle krasavec mi zpíval celou dobu nad hlavou

A tenhle mi nad ní kroužil

Malá skupinka srnčí se střídavě objevovala za mými zády

Kadaň od meandru

Hrad a klášter

Já nad meandrem

0 Comments:

Okomentovat

<< Home