neděle 21. září 2008

Vlčí a Ledová jáma

Vlčí a ledovou jámu jsem Vám v tomhle roce již jednou představil. Putoval jsem přes ně letos při našem pochodu po horách. Janička ale ani jednu z nich ještě neviděla, a tak jsme se tam v sobotu vydali. Počasí už sice na horách vypadá, jako by každou chvíli mělo začít sněžit, ale čerstvý vítr a teploty kolem 10°C mi vyhovují. Ostatně vždycky jsem si přál bydlet na horách a je mi jedno kterých:) Odpoledne jsme tedy dorazili do Horní Blatné, kde jsme u kostela zanechali vůz. Odtud jsme se vydali kolem muzea k jámám. Jak jsem již psal v minulém článku, jámy vznikly propadem dolů, ve kterých se tu v minulosti težila cínová ruda. Vlčí jáma propadem dolu Wolfgang a Ledová jáma pak propadem dolu Jiří. V létě byl v ledové jámě ještě sníh a led. Dnes už tam žádný není, i když teplota je vyhovující. Kája, který s námi putoval v létě, mi nedávno říkal, že rozhledna na Blatenském vrchu je již otevřená. Zřejmě se tak usmířila obec s Klubem českých turistů. To jsme ale v sobotu neprověřili, protože jsme si nechali doma čepice a trochu nás píchalo v uších. Nechtěli jsme tedy vyjít z lesa na vrcholek kopce a ještě šplhat výš. Funkčnost rozhledny tak prověříme někdy jindy. Zřejmě až v příštím roce, až začne nová sezóna.
Pohled do Vlčí jámy. Zhruba uprostřed snímku v pravo je ve skále vidět průchod. Ten je pozůstatkem jedné z chodeb zdejších štol.
Nad Vlčí jámou

Pohled do Ledové jámy

.. a jedno společné foto:)

Pohled od Ledové jámy na Horní Blatnou

0 Comments:

Okomentovat

<< Home