pondělí 22. září 2008

Volební úvahy

Volby se pomalu blíží a já si začínám pomalu ale jistě hledat někoho, komu dám svůj hlas. Původně jsem byl odhodlaný vůbec nevolit, ale to by byla chyba. Dal bych tím hlas nejsilnější straně a dnes už mám strach, že by to byla ODS, přestože jsem jí do dneška volil. ODS to u mě prohrála na celé čáře. A je jedno, jestli ta místní nebo ta blíže hradu. Když navíc vidím všude ty známé obličeje, které nelze přehlédnout, protože jsou pomalu na každé lampě, zastávce či autech, tím víc jsem rozhodnutý dívat se jinde. ČSSD jsem nikdy nevolil a její představitelé ve mě budí stejnou důvěru jako lávka z nití nad Niagárskými vodopády. Aspoň tedy v té "vysoké politice". O KSČM se asi bavit nemusím. Četl jsem teď nedávno pár jejich návrhů a modlím se, aby doba jejich návratu už nikdy nenastala. SZ je malou stranou plnou jedinců, kteří hledají společnou cestu. Žádný jasný cíl a krom toho se po volbách stejně přidají k jedné ze stran, které volit nechci. A kdo nám tu zbývá? Spousta neznámých a nezajímavých. Napadá mě ještě třeba Dělnická strana. Ale to jsou bývalí Sládkovci a protože znám pár jedinců této strany u nás, tak bych je volil jen v případě, že bych byl vážně duševně nemocný a nesvéprávný. V poslední době jsem se začal zajímat o novou stranu s názvem Severočeši. Neumím o ní zatím nic říct. Jedinou logickou úvahou je to, že je to strana ponikatelů, tedy majetnějších lidí, kteří neváhají do kampaně investovat nemalé peníze. Mají tedy slušný základ a tudíž menší potřebu neprůhledně manipulovat s penězi. Ale to se říkalo už tolikrát... Je to dilema... A jak jste na tom Vy?
Trefné:)

13 Comments:

Blogger J-Lo said...

Já budu volit tradičně - myšlenku. Všechno ostatní je vždycky špína a divím se, že se nad tím ještě pozastavuješ... Dokud nepadne dosavadní systém, kdy je služba přeceněna penězi, ačkoli by měla být oceněna pocitem, že sloužím, tak od politiky nejde očekávat něco pro polis tedy obec. Ovšem jsem rád, že třeba v Kadani jdou aspoň peníze do věcí, který za to stojej, ať už komukoli, ale jdou...

pondělí, 22 září, 2008  
Blogger František Červený said...

V Kadani jsou peníze ve věcěch, který za to stojej? V tomhle mám trochu jiný názor:) Pro mě jsou důležité silnice a chodníky, byty pro mladé lidi, sociální zázemí, zdravotní péče atd. Kolik takových věcí by vzniklo za peníze vyhozené na např. zelený pás na průtahu? A asi se budu opakovat, když řeknu, že zhruba dvě stě miliónů za promenádu "kadaňského" psa považuji za nehorázné plýtvání jak dotačními, tak městskými penězi. Dobrá,aspoň tu vznikne sportovní hala... ale kolik lidí by místo ní raději vidělo krytý bazén? Je to opičárna. Smutné je, že to každý vidí, každý o tom mluví, ale stejně to tak bude... A pánové z plakátu pak mají důvod k úsměvu...

pondělí, 22 září, 2008  
Blogger J-Lo said...

V tom případě radím odstěhovat se někam, kde peníze neplynou nikam, protože kdo nic nedělá, nic nezkazí a špatně se na něj nadává... Na mrtvýho psa ani hůl neplatí:)

Z mýho pohledu, kdy je pod onoho "kadaňskýho psa" schována obnova bortících se hradeb kláštera, který by jinak schramstly celej podíl, co do toho dává město, a stavba letní open-air scény, je to dobrej počin. Sportovní hala není pro mě, ale chápu, že sportovci po ní volali. Horší bude provoz, ale nedovedu porovnat rozdíl mezi výdajema na provoz víceúčelové sportovní haly s těma na krytej bazén, nicméně ty, co si nějakej takovej postavili v méně než 20tisícovém městečku třeba i z jinejch než svejch zdrojů, teď nemají kvůli provozu na leccos jinýho, třeba na silnice a chodníky, byty pro mladé lidi ad... Asi se mi to jen zdá, že se tu investuje i do silnic a chodníků, zřejmě ale ne do všech, že se město snaží řešit bytovou situaci, ale zřejmě ne všech, že se dávají peníze i do sociálního zázemí (tedy do toho, co si pod tím představuju já:) a zdravotní péče (ta neuspokojí nikdy všechny potřeby, zvlášť tady na periferii, kam se kvalita nehrne a kvantita už vůbec ne)... Ale to je o úhlu pohledu, nelíbí se mi všechno, ale není to tak, že se mi všechno nelíbí:D

úterý, 23 září, 2008  
Blogger František Červený said...

Ano, nezazdívám všechno. Samozřejmě, že se tu udělala také spousta dobrých věcí. Jen si myslím, že by se jich dalo udělat víc, kdyby se neplýtvalo časem na ty "nedobré".

úterý, 23 září, 2008  
Anonymous Anonymní said...

Bortící se hradby kláštera a letní open-air scéna za čtvrt miliardy? Páni...do dnešních cen už vážně nevidím.
Jeden "přijatelný" nápad mezi haldou prolézaček, molem na řece a malými psími boudami kolem řeky je v konečném efektu stále jako projekt nepřijatelný. Byla bych raději, kdybychom radši tu čtvrt miliardu jako město do ničeho nedali. Možná, že nějaké jiné město, které by dotaci dostalo by ji umělo využít.

úterý, 23 září, 2008  
Blogger J-Lo said...

"Přišlo by mi logičtější, kdybychom si svá hřiště, nábřeží anebo chodníky budovali a opravovali z místních peněz získaných adresně od místních lidí a ne z grantů, kvůli kterým musí vždy někdo někomu lézt někam." To je z mého článku, kde vysvětluju svůj politický postoj. Docela rád slyším, že mladí lidé mají podobný názor a hlasovali by proti vstupu do EU jako já, nebo přinejmenším nesouhlasí s dotační politikou. Děkuju, jsem mile potěšen, i když asi na tom politickym kompasu budeš spíš v zelenym políčku. Proč taky ne? S tou zapšklostí proti tomu, co se ve městě děje, opravdu nezbývá než se odstěhovat a nebo být prostě zhrzenej a zdravě nasranej - můžu poskytnout plakát Maxipsa Fíka třeba do ložnice, aby ta nasranost mohla působit hned od rána:) Já se radši odstěhuju, až se tady přestanou dít věci a peníze a hlavně nápady se začnou nechávat jiným městům. Netrpím naštěstí nemocí, že já bych to udlělal líp než ti, co to dělají, tak si myslím, že přežiju leckde...

úterý, 23 září, 2008  
Blogger František Červený said...

No, už se tu posunujeme někam jinam. Problém celého Maxipsa Fíka není samozřejmě v tom, že je to on, ale v tom, kolik stojí peněz. Jenže ona se vlastně žádná ucelená částka nikde oficiálně neobjevuje. Samé mlžení, sem tam částka za nějakou etapu. Ale dal někdo vedle sebe číslo, které představuje skutečnou investici (a to včetně projektové dokumantace a veškeré přípravy) vedle čísla, které město investuje do ostatních věcí během roku? Myslím, že by se cena celého "maxipsa" rovnala skoro součtu všech investic města. A to je podle mého názoru VELICE nerozumná investice a nikdy s ní souhlasit nebudu, ačkoli už se kvůli tomu budu opakovat třeba tisíckrát. Ano, ať tu vznikne letní kino a opraví se chodníky podél řeky... na tyhle věci by se asi dalo našetřit i v rozpočtu, byť v několika etapách a letech... ale ostatní? Ocelové lávky, mola, sochy a obnovení náhonu mlýna... na jednu stranu jsem ale rád. Možná se (stejně jako po dokončení cyklostezky) zase pár lidí probudí a uvědomí si, že není všechno zlato, co se třpytí... Chápu, že kdyby to nebyla tak "bombastická" věc, tak by se Unii takové peníze vydat nechtělo... ale v tom případě bych se na celou promenádu vykašlal úplně. A na závěr:) Moc se mi líbí myšlenka "něco se ti ve městě nelíbí? Tak se odstěhuj"... to bych zařadil mezi volební hesla:-D No, Honzo, aspoň víme, že v politické myšlence se neshodneme... letos poprvé:-D

úterý, 23 září, 2008  
Anonymous Anonymní said...

No, možná, že problémem je skutečně rozdělování dotací, které podporuje podobné "atrakce". Ať už jdou z Evropské unie nebo z kraje. Zvláště ty krajské dotace by se nemusely někomu pozdávat vzhledem k současným volebním plakátům do krajských voleb. Člověk si pak říká, jestli sem ty peníze skutečně tečou, protože je idea dobrá nebo proto, že trocha kápne i mimo? Kdyby muselo město hradit celou tuhle psí boudu, možná by aspoň chvíli váhalo.
Mimochodem. Co přesně znamená "zelené políčko" na politickém kompasu?
O stezce Maxipsa Fíka se v Kadaňských novinách píše velice často. Pokud je to projekt, kterým se chce Kadaň prezentovat, tak proč se taky nedozvíme, kolik nás to bude stát? Nezapomínejme na to nejdůležitější: "Náš kraj, můj domov"

úterý, 23 září, 2008  
Blogger J-Lo said...

->Blu: Jedna ze dvou etap, na kterou se získala dotace, je, co si pamatuju, za něco přes 130mil. Město z toho zaplatí 10mil. Myslím, že teď se o promenádě bude nejen v KN psát ještě častěji. A ano, EU kupodivu na nové chodníky neslyší. A je to podle mě jako podle tebe špatně. Ovšem je to taky politická realita, a tak jsem rád, že v ní dokáže Kadaň přežít. Zelené políčko je na tom politickym kompasu v článku, na nějž jsem odkázal. Možná že budu překvapenej, protože s tvým tátou si myslím, že bychom byli oba napravo, jen soudím, že prostě mladí víc inklinujou doleva...
->Red: Myslel jsem to v nadsázce;) ale víceméně je to i moje vlastní filosofie - že nechci být otrokem okolností a klidně se vzdám práce a bytu, protože jsou to jen hmotné statky, pro pocit příjemného domova - nechtěl bych žít někde, kde se mi nelíbí... politického v tom nehledej nic:) Heslo do voleb mám od Koblice:D

úterý, 23 září, 2008  
Blogger Blu said...

-> j-lo: No, nemám moc ráda, když má někdo okolo pravdu, ale měl si jí :o)
http://blublog-blu.blogspot.com/
Zvláštní, trochu mě to překvapilo, čekala jsem se víc vpravo, ale nemám od toho středu až tak daleko. Možná mě srazily otázky o náboženství a sexualitě...

čtvrtek, 25 září, 2008  
Blogger Unknown said...

Taky se zeptejte, jestli si tu vladu zaslouzite.. Pekne drsna kritika spolecneho financovani, ovsem docela smesna, kdyz se polozi vedle tech clanku o playstationu a velkych autacich. "Neni vsechno zlato co se trpiti..."

pondělí, 29 září, 2008  
Blogger František Červený said...

:-D to znamená, že když jsem nespokojený s financováním nebo politikou, tak nemůžu mít slušné auto nebo playstation?:-D Nebo myslíte, že za to vděčím nějaké určité straně? Vlastně bych se k nějaké z nich měl možná modlit a děkovat jí za všechno co mám, ne?:-D Já vůbec nevím, jestli si všechno zasloužím:-D snad se na mě letos Ježíšek nebude zlobit, když jsem tak neuvědomělý a zlobivý, říkám co se mi nelíbí a kritizuju:-D

úterý, 30 září, 2008  
Blogger Unknown said...

Samozrejme, ze za to vdecite sam sobe a kriteria kladena na vas, jsou diametralne odlisna od verejneho, verejne je treba co nejvice kritizovat - protoze se me taky tyka, moje - kritizovat netreba, protoze se tyka jenom me. Vase uvaha, ze kdyz jste nespokojeny s vladou tak prave proto nemuzete mit playstation, je vyborna svou logikou. Vy ale nejste oddelen od odstatnich lidi a verejne sfery neprodysnou vrstvou a to jak nakladate se svymi penezi ji take utvari a nejen slova vasi kritiky. Kdyz moralizujete nad hrabivymi "ze neni vsechno zlato.." tak se ptam jake jsou vase hodnoty, jsou opravdu jine a lepsi? Potrebujete abyste si dojel za hodnotami prirody nadupadne auto? Chcete to nejlepsi z obojeho - "slusny" motor a zelene krasy? Proc ne, stejne by uvazovala drtiva vetsina, tak co se nad tim vubec podivovat..

úterý, 30 září, 2008  

Okomentovat

<< Home