neděle 21. září 2008

Rabštejn nad Střelou

Neděle byla trochu zamračená, ale to nás od výletu nemůže odradit. Tenhle rok nám skončilo putování po Krušnohoří a mezi nápady na další putování patří i cesta podél toku překrásné říčky s názvem Střela. Když jsem nad tím ráno přemýšlel a těšil se, jak se budu balit a spát někde pod širákem, tak mě napadlo, že bych se na Střelu, kterou jsem vlastně ještě nikdy neviděl, trošku podíval a připravil se. Pro tenhle účel mi skvěle posloužil Rabštejn. Ten se nachází přímo na toku Střely a kromě ní je tu i zřícenina hradu, kostel, zámek, opravdu báječné ukázky lidové architektury a krom toho všeho je toto město nejmenší v Čechách ( mapový průvodce na víkend Marco Polo o něm píše, že dokonce ve střední Evropě, ale nevím, jestli je to pravda:) ). Navíc jsem si v okolí Rabštejna našel i jednu kešku, takže jsem měl hned tři různé cíle:) Poznání, lov i kochání se přírodou. Z hradu zde zbyla jen jedna malá věž. O něco zajímavější je zdejší kostel Panny Marie Sedmibolestné z roku 1767. Pod ním stojí rabštejnský zámek. Ten nechal v roce 1705 vystavět František Karel von Pötting a je dnes v soukromém vlastnictví, tudíž nepřístupný. Velice zajímavé jsou zbytky středověkých hradeb, které se tu a tam objevují mezi domy. Rabštejn tedy nabízí spoustu zajímavostí a rozhodně stojí za návštěvu.
Pohled od zříceniny hradu ke kostelu

Pod kostelem

Vstup ke zdejšímu zámku je zamčený a zdobí ho cedule s nápisem "Soukromý majetek - zákaz vstupu"

Bývalý městský špitál z období kolem roku 1730

To je krása...

V Rabštejně můžeme najít i smírčí kříž

Socha sv. Barbory

Socha Panny Marie Sedmibolestné

... a další socha... u té si nejsem jistý, ale hádám, že sv. Mikuláš
... a tuhle bych odhadl na sv. Jana Nepomuckého

Úspěšný odlov kešky v Rabštejně

Cestou jsme narazili na chráněného mloka skvrnitého. Ještě jsem ho nikdy v přírodě neviděl. Byl ale moc rychlý a tak se mi podařil jen tenhle neostrý snímek:(

0 Comments:

Okomentovat

<< Home