čtvrtek 2. října 2008

Kritika

Mám spoustu zajímavých zážitků z vinobraní. Mezi ty nejlepší patří setkání s "novinářkou" Chomutovského deníku. Setkal jsem se s ní poprvé při focení otevírání hory. Je to malý krátký obřad, kterým se otevře vinohrad a do vinice mohou zase lidé, kteří zde němeli rušit víno při dozrávání. Jako tradičně tu proběhl krátký proslov, zaznělo pár lidovek a nakonec byla otevřena hora poražením májky. Paní z Deníku po skončení obřadu stála vedle mě, oči v sloup a kroutila hlavou se slovy "To bylo jako všechno, jo?"... co víc by tu chtěla vidět? Zasmál jsem se a šel fotit jinam. Potkal jsem se s ní pak ještě jednou a to bylo ještě zajímavější. Stál jsem ve sklepě kláštera a čekal na začátek divadelní hry, když se dovnitř přiřítila ona a stoupla si přede mě. byl jsem o hlavu vyšší, tak jsem se nevztekal. Potom začali dovnitř proudit i návštěvníci a mezi nimi malé děti. Ty se postavili před nás. S tím také problém nemám. V tu chvíli ale paní "novinářka" popadla krajní z dětí a všechny je odsunula se slovy "Tady nemůžete stát! Celý den si přede mě někdo stoupá! Já jsem z novin a musím tu udělat nějaké dobré fotky!" Celé to pronesla mírně histerickým tónem a marně hledala těkavým pohledem pochopení u ostatních diváků. Nevěděl jsem, zda se smát či plakat nad tím, jak dnes funguje takový novinář. Po téhle větě vytáhla z kapsy malý kompakt a připravila se na focení "dobrých fotek pro noviny" v prostředí, kde já měl nastavené ISO 800 a doufal jsem, že aspoň nějaká fotka vyjde. To bylo zklamání. Co vede deník k zaměstnávání takových lidí? Všechna ta gesta a koulení očima pak vyznělo do prázdna ve chvíli, kdy se v novém čísle Deníku neobjevil vůbec žádný článek z vinobraní. Že by se nepovedly fotky? Ale možná se prostě celá akce paní "novinářce" nelíbila natolik, že ani nemělo cenu něco napsat. Nedivím se... člověku její nátury je asi těžké se zavděčit. Během dne jsem se setkal ještě s několika lidmi, kteří mi chtěli ukázat "ženskou, která dělá pro noviny a chová se podivně sebevědomě" a nebyl jsem vůbec překvapený, když to byla ta stejná paní, kterou bych na tento post tipoval i já. Velice zajímavá je i kritika pana Loupáčka z Kadaně v tom samém Deníku. Pán chtěl z vinobraní udělat možná folkový festival, pozvat od organizátorů přátele, aby si tu měl s kým povídat a možná také odstranit stánky, protože tu lidé pořád tolik nakupovali. Když pak prohlásil, že by horu otevíral na náměstí, tak už jsem se smíchy neudržel. Pan Loupáček zřejmě ani nepochopil, proč se hora otevírá právě na vinici a tudíž nemohl pochopit ani samotné vinobraní. A nebo je to kamarád paní "novinářky" a jeho článek je náhradou za ten oficiální o vinobraní?

3 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Podobný článek podepsaný týmž jménem vyšel dneska i v Nástupu. Loupáček prostě nic nepochopil!;-)

čtvrtek, 02 října, 2008  
Blogger J-Lo said...

Díky Fando za názor. Možná ani nevíš, že pan Loupáček měl svůj názor otištěn i na titulní straně Nástupu. Docela jsem se pobavil. To mohl rovnou napsat, že by Vinobraní mělo být u Zeleného stromu, kde bydlí:D viz

čtvrtek, 02 října, 2008  
Blogger František Červený said...

Nemáš za co:) ten pán mě opravdu pobavil a ten článek pro Nástup je ještě zábavnější než ten v Deníku:) Složil bych se mu na jízdenku do tolikrát zmiňovaného Znojma, aby se kluk taky někdy pobavil:)

čtvrtek, 02 října, 2008  

Okomentovat

<< Home