sobota 15. března 2008

Extrémistická vycházka s ČSOP

Dnes se uskutečnila další extrémistická vycházka, kterou každoročně pořádá Zelená stopa z Kadaně (článek na blogu z loňské vycházky najdete tady). Té dnešní se zůčastnila zhruba třicítka lidí, což mě samotného docela zaskočilo. Plán byl jasný. Po osmé hodině raní řejít přes Úhošť, dále přes nedíl a Rašovické skály a nakonec dojít na zříceninu hradu Lestkov. Odtud už jen podél řeky zpátky do Kadaně. Kdybych šel sám, tak bych byl asi kolem 2-3 hodiny odpolední zase zpátky. Většinu výpravy však tvořili školáci, kteří jsou v tak velké skupině obtížně ovladatelní. Přesto mě většina z nich příjemně překvapila. Ono zdolat veškerá ta převýšení, která zmiňovaná trasa nabízí, není vůbec žádná legrace. Většinu času se musíte téměř plazit po čtyřech a chytat se okolních stromů, kloužete dlouhé metry po mokrém listí a blátě a pekelně Vás bolí nohy:) Celá skupina se ve tři hodiny dostala za kopec Nedíl. Dlouhou dobu nám totiž zabraly výstupy a také hledání jeskyní. Protože jsem se musel vrátit a vymyslet něco s nabouraným autem, tak jsem se s Kájou po překonání Nedílu oddělil od zbytku skupiny pokračující k Lestkovu a vydali jsme se po "cyklostezce" (nechce se mi tak té štěrkové cestě pro nedělní vycházky se psem říkat:)) zpátky do Kadaně. Trasa byla opravdu extrémní na výšková převýšení a vydanou energii. Kromě toho je možné se na této vycházce dozvědět spoustu zajímavých informací o přírodě, ptactvu a celém okolí Kadaně. Snad bude v příštím roce akce minimálně stejně tak śpěšná jako letos.
Skupinka byla docela početná

Krátce po výstupu na Úhošť jsem se oddělil od skupiny a vydal jsem se odlovit další kešku... cestou jsem byl omrknout i zdejší rybníčky. Ten na obrázku byl v ještě v listopadu prázdný a teď to vypadá, že nové odvodnění svahů nad ním opravdu funguje:)

Odlov se vydařil:)

Zatím co já hledal kešku, tak se na druhé straně kopce svačilo, povídalo a odpočívalo:)

Tak je to pravda... na Úhošti se kácí ve velkém borovice na severozápadní straně kopce:( tenhle koutek se mi líbil ze všech míst na kopci nejvíc:(

Lesík se ztrácí, cedule kácí:( škoda...

Pohled ze skal směrem k Brodcům a Doupovu za nimi

První koniklece

Extrémní vycházka se vším všudy.. tedy i zdoláváním různých toků:)

Netopýr v jedné z jeskyní... a jak nadával, že si na něj svítím čelovkou:)

Na Nedílu jsem si mohl vyzkoušet maximální zoom mého foťáčku a tady je tedy jedna z fotek Kadaně s pohledem na klášter

Slézám dolů do jeskyně

"Náčelník" Michal dole v jeskyni

Náčelníkovi se dostal do ruky můj foťák a tak cvaká a cvaká:)

Jarda zkoumá dno jeskyně... ono to vlastně není dno, jen zavalená štola...

Další z pohledů z Nedílu do okolí.. na tomhle pohledu došlo k optickému klamu... domky v popředí nejsou v Kadani, ale v Pokuticích. Přesto vypadají, jako by patřili k předměstí Kadaně:)

Klášterecký zámek z Nedílu:)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home