středa 5. března 2008

Zbloudilý "geokačer" aneb Co já jsem to za vola...

V neděli jsem po delší odmlce vytáhl navigaci, nahrál do ní mapu TopoCzech a těšil jsem se, jak si užiji v nejbližší době zábavu při hledání okolních pokladů. Včera jsem měl služební cestu do Teplic a tak jsem si našel souřadnice "cache" s názvem Hněvín, která se nachází na stejnojmenném vršku v Mostě s tím, že cestou zpátky tu zastavím, odlovím a pojedu do práce. Krásný nápad, parádní počasí i příležitost. Dojel jsem na Hněvín, vyskočil z auta, zapl navigaci a zkontroloval, jestli budu při celé pátrací akci utajen a nepozorován žádnými "mudly". Garmin mě chvilku vodil po lese a nakonec mě zavedl na místo odpovídající souřadnicím... a nikde nic. Obrátil jsem každý kámen, prolezl dutiny stromů, prohrabal se listím. Tak jsem to nakonec zabalil a vydal se do práce. Aspoň mi to mohlo zlepšit náladu a odehnat myšlenky od příšerné bolesti hlavy, která mě od rána sužovala. Odpoledne jsem pak našel několik "kešek" v okolí Kadaně. Zadal jsem si nejbliží do navigace a heleme se, ona by podle me navigace měla být vedle hlavní silnice, kdežto její majitel informuje o nebezpečí pohybu na skalách. Začal jsem tedy tušit zradu a dnes jsem na ní konečně přišel. Nějakým mě dosud neznámým způsobem jsem měl v navigaci nastavený jiný elipsoid, čili jiný systém výpočtu, než odpovídá našim podmínkám. Místo klasického WGS-84 jsem fungoval v systému European 1979. A jaký je v tom rozdíl? Vzdušnou čarou zhruba 114m:) Jsem moc rád, že jsem svým hrabáním v listí na neznámém místě v lesíku, mohl případného pozorovatele (přestože jsem se bedlivě rozhlížel a hlídal, jestli mě někdo nevidí) upřímně pobavit. Pro mě to až tak velká zábava nebyla:) Tak snad příště...
Tak na tohle místo do svahu pod samotný Hněvín mě zavedla navigace... škoda, že je "keška" schovaná v blízkosti objektu na vrcholu, tedy někde zhruba o 114m vzdušnou čarou dál...:)))

0 Comments:

Okomentovat

<< Home