pondělí 10. března 2008

Sluňáky v rokli a keška na Svatém kopci

Snídal jsem dnes nějak pozdě a tak jsem si během hodinové pauzy na oběd zajel do nedaleké Rokle, kde se nachází přírodní památka Sluňáky a také další z kešek a potom ještě na kadaňský Svatý kopec, neboli „Svaťák“. Splnil jsem si tak dvě kešky v jednom dni, což se cení o to víc, když je to den pracovníJ U sluňáků, a to s hanbou přiznávám, jsem byl poprvé v životě, přestože jsem tudy již snad tisíckrát jel a vždycky jsem je pozoroval z okna. Z auta to ale vypadá jako ovocný sad s hromadou kamení. Když tudy ale procházíte pěšky, tak je to velice pěkné a klidné místečko. Před polednem bylo necelých deset stupňů (podle teploměru v autě) a já bych si tu býval nejraději lehl do trávy a odpočíval. Tedy kdybych se nemusel vrátit do práce. Kešku jsem úspěšně objevil, chvilku jsem poseděl na kameni a šel zase zpátky k autu, když jsem si všiml nápadně velkých skupinek ruměnic pospolných (obecně se jim říká ploštice;)). Pak nastala dramatičtější část výpravy a to ve chvíli, kdy jsem došel k autu a zjistil jsem, že nemám klíče. Takže jsem celou cestu absolvoval ještě jednou a pátral, což se mi nakonec podařilo:) Čekaly na mě na pěšince mezi sluňáky.
Informační cedule na okraji přírodní památky Sluňáky

Sluňáky

"Sluňákovská" keška

Ruměnice

Moje "ztracené" klíčky

Z Rokle jsem jel rovnou do Kadaně a hurá na Svaťák. Bál jsem se trochu, že tu bude kolem poledního v tom krásném počasí hodně lidí na procházce, ale u samotné rozhledny nebyla ani noha. I tady byl odlov velice úspěšný a rychlý. Zbyla mi ještě nějaká chvíle, tak jsem si vylezl na rozhlednu a kochal se výhledem do okolí, který byl ale dnes mizerný díky tomu podivnému šedému oparu, který se v podobných dnech v dálce objevuje. Cestou dolů jsem se tedy aspoň pobavil vzkazy a nápisy na konstrukci rozhledny. Na tomhle místě se obzvlášť v létě schází různé partičky zevlující mládeže a tomu nasvědčuje i okolí rozhledny. Spousta čmáranců sprejem, všechno popsané lihovými fixaci a samotná rozhledna už také dostala docela zabrat. Také jsem tu několikrát narazil na partičku „blbečků“ s krabicemi od vína. Kam ta dnešní mládež spěje…
Kadaňská rozhledna
Odlovená keška:)

Pohled přes Strážiště k Doupovu

Mezi kopečky byl vidět i nedaleký Klášterec

... a samozřejmě i Kadaň

Jeden z úsměvných vzkazů na konstrukci rozhledny

Rozhledna dostává od různých individuí docela zabrat:( Lámal bych jim ruce!

0 Comments:

Okomentovat

<< Home