sobota 24. března 2007

Vycházka s ČSOP Kadaň

Nocoviště kormoránů u Zásady (jeden ze stromů)
Nejsem ornitolog jako většina výpravy, takže prostě žlutý ptáček:), ale prý je to Strnad obecný
Některé výstupy stály za to!
Jeden z poslů jara - Jaterník (trojlaločný?)
Společné foto s vlkem na Nedílu
"Náčelník" Michal těsně před ponořením do štoly
Michal ponořený...a teď jsem na řadě já...uf
Uvnitř štoly
Kája hledá netopýry
A tady máme jednoho spícího
Blesk ho probudil a on se na nás rozpískal a cenil zuby:)
Ti kdo vydrželi až do konce před sochou na Úhošti
Dnes jsem byl na "extremistické" vycházce na kraj Ptačí oblasti Doupovské hory, který pořádal Český svaz ochránců přírody Kadaň. Pořádají podobné výlety docela často a pokaždé je sraz v dopoledních hodinách před kadaňským gymnáziem. Sbalil jsem si tedy foťák, jídlo na celý den a připojil jsem se. V názvu dnešní vycházky je slůvko etrém a přesně to cesta přinesla. Šli jsme podél Ohře z Kadaně do nedaleké Zásady a zde jsme sledovali nocoviště kormoránů. Na stromech nad řekou jich posedávalo zhruba patnáct. Chodím sem často, ale nikdy jsem si jich nevšiml. Ze Zásady jsme pokračovali na vrch Nedíl, kde jsme podnikli expedici do nitra země. Aspoň tak jsem si při prolézání úzkým otvorem ve skále a plazení se po čtyřech do jeskyně připadal. Cestou po Nedílu jsme navštívili dvě jeskyně podobného rázu a v obou jsme pozorovali netopýry. Z Nedílu vedla naše cesta pod Rašovické skály, kde jsme hledali díry po trpaslích a pak jsme po hranici vojenského prostoru zamířili do Brodců. Odtud naše kroky vedli na horu Úhošť a pak už rovnou do Kadaně. Vycházka to byla opravdu náročná. Podle měření trasy na serveru Mapy.cz je ušlá vzdálenost zhruba 18 km a to bez připočtení délky všech náročných stoupání a klesání, takže se celá délka pohybovala někde okolo dvaceti kilometrů.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home