neděle 9. března 2008

U Volyně

Protože byl tenhle víkend převážně věnovaný geocachingu, tak jsme se s Janičkou i v neděli vydali na honbu za keškami. Původně jsme plánovali jednu poblíž Lestkova, ale protože mi právě v tu dobu dorazila rybářská pramice až z Kroměříže, tak jsme jeli nejprve složit loď a nakonec změnili plán na dvě kešky u obce Volyně. Mimochodem, tady se musím zmínit o situaci, kdy jsem Janičce, kterou už nebavilo čekat než složíme lodě, z legrace odsouhlasil, že může jet napřed a ona opravdu přesedla a když jsem se již chystal jít za ní a jet lovit, tak mi prostě ujela mým autem a já za ní šel asi 200m pěšky, než se rozhodla počkat a zastavit... to nebylo pěkné!!!:) Ale zpátky k odlovu. Ve Volyni je překrásný kostelík, o kterém jsem se tu již několikrát zmiňoval. V jejím okolí (a o tom jsem neměl do dnešního dne tušení) se ale nachází i přírodní památka a také jeden překrásný památný strom. Tím stromem je Javor Klen, který se nachází po levé straně na začátku obce. Jeho informační cedule je ale už hodně vybledlá a tak ji sem nemá cenu ani dávat, protože je na ní s obtížemi viditelný jen nápis "Javor klen u Volyně":( Strom je to ale nádherný. Nedaleko odsud je pak přírodní památka Volyně, tedy březový hájek. Ptáte se, co je na tom tak památného? Roste zde vzácný druh drobnolisté břízy, která se podle dostupných zdrojů nachází v celé ČR právě jen zde na Chomutovsku. Po "odlovení" kešek jsme se s Janičkou rozhodli pro procházku po okolních polích, odkud je báječný výhled do údolí. Škoda jen, že dnes bylo tak špatné počasí pro focení. Při zpáteční cestě jsme potkali rodinku se dvěma dětmi, která se zřejmě vydala hledat kešky na to samé místo jako my, což dosvědčovala natažená ruka otce s navigací:) Protože jsem se do logbooku zapisoval dnes již jako druhý a tito "kačeři" po nás byli třetí, je docela patrné, s jakou oblibou se lidé věnují tomuhle druhu zábavy. Mimochodem, musím opět pochválit Janičku, která mě dnes velice překvapila, když při odlovu druhé kešky vytáhla z kapsy dřevěného zajíčka, kterého jsme do kešky vložili a na oplátku si z ní vzali dřevěnou figurku kravičky:)
Cedule před březovým háječkem

Lovec... nebo spíš lovkyně:)


Překrásné rozcestí z křížkem...

A samotný křížek z blízka
Taky jsme si na usmíření s bohy Krušných hor postavili malý čorten:) to víte... čekal nás výstup ze 711 do 750 m.n.m. a to už člověk neví, jestli se vrátí živý:))

Pohled na nedaleký Hasištejn

V popředí komín elektrárny Prunéřov pod kopcem a v dálce elektrárna Tušimice... malebné údolíčko, co říkáte?!:)

Miluju posedy a tak jsem ani dnes neodolal a šel ho prozkoumat...

Na posedu jsem se právě vžil do role vyčkávajícího lovce, když se v průzoru objevila bílá laň... to Vám bylo dilema.. střílet, nestřílet?:-D

1 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Já asi ulovim tebe a pak zastřelím já tebe, ty laňko :o)

neděle, 09 března, 2008  

Okomentovat

<< Home