středa 30. ledna 2008

Most v Rašovicích

O mostě v Rašovicích jsem tušil. Je to zvláštní - celé okolí znam křížem krážem, cestuji kde se dá, ale na tenhle most, který je tak blízko Kadani, jsem se ještě nikdy nedostal a tak se dnes konala absolutní premiéra v jeho přechodu mou osobou:) Z Valče jsme se totiž vydali zpět do Kadaně a nakonec jsme se rozhodli pro procházku někde v Klášterci. V tu chvíli mě napadl tenhle most:) Napadl mě proto, protože rád jezdím na skálu nad řekou v Mariánském údolí a pokaždé se mi líbí pohled na protější břeh s chatami nad řekou a tenhle most je pro pěší jediným spojením s druhým, tedy kláštereckým břehem. Tak jsme nejen přešli most, ale prošli jsme i chatovou osadou na druhém břehu Mariánského údolí a samozřejmě Rašovicemi:) Most je krásný, ocelový a visí zde zásluhou největší ocelárny u nás (aspoň v době svého vzniku, o současnosti přehled nemám), tedy ostravských Vítkovic. Železárny ve Vítkovicích jsem dnes ale neviděl poprvé. Shodou náhod jsem totiž sledoval kolem poledne známý film Jurje Herze "Zastihla mě noc" o událostech z ženské části koncetračního tábora v polském Majdanku a v tomto snímku je v promítání života hlavní hrdinky i spousta záběrů na práci v těchto železárnách a život vítkovických dělníků s jejich sociálními problémy běhěm a mezi válkami. Ale zpět k mostu... Pod logem Vítkovic je nápis s rokem 1970 a snad je to tedy i doba vzniku mostu...
Pochůzí část mostu je z ocelových plechů a pod nohama krásně duní

Logo na jednom z pilířů

Pohled z mostu na Ohře směrem ke Kadani
Pohled z mostu na Ohře směrem ke Klášterci

Tohle "udělátko" se mi velice zalíbilo. K chatě v příkré stráni tu vede taková parádní asi patnáctimetrová dřevěná skluzavka... ona je tedy nejspíš na materiál, ale mě se zalíbila představa, že by se po ní klouzal dolů majitel chaty:)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home