úterý 15. ledna 2008

Rybaření


Rozhodl jsem se, že letos budu chodit k vodě víc něž v předchozích dvou letech, kdy jsem se na ryby skoro nedostal. Hodně si tam odpočinu a protože tam nechodím s tím, že musím něco domu přinést a všechny úlovky většinou zase pouštím, tak mě ani nenaštve, že občas chodím k vodě ve chvíli, kdy zrovna nic nebere. Protože chytám převážně na plavanou, což je ze břehu na větší a hlubší vodě složitější, rozhodl jsem se pořídit si pramičku. Člověk by neřekl, kolik firem se dnes specializuje na výrobu rybářských pramic a člunů. Původní myšlenka, že si pořídím hliníkovou loď, která většinou váží kolem 45 kg a tu bych mohl mít zamčenou v garáži, takže bych ji dokázal kdykoli hodit na střechu auta a zajet k jakékoli vodě, se rozplynula ve chvíli, kdy jsem si představil, jak přijíždím ke břehu a hodinu montuji na loď závaží, protože s ním by byl transport asi složitý. Po chytání by mě zase čekala jeho demontáž. Navíc takovou loďku nemůžete nechat bez dozoru u vody pár dní, protože by zřejmě nedobrovolně změnila majitele:) Cena hliníkových lodí se pohybuje mezi 17 až 60 tisíci bez příslušenství potřebného k rybolovu a můžete je najít třeba zde a zde. Další variantou jsou lodě laminátové, které jsou sice méně náročné na údržbu, mají vysokou životnost atd., ale jejich váha není na transport na střeše auta vhodná, stejně jako hliníkovou loď ji bez rizika krádeže nelze nechávat příliš dlouho osamocenou na břehu nejaké vodní nádrže a navíc je u ní problematičtější jakákoli montáž drobností potřebných k rybaření. Laminátové lodě u nás nabízí například firma MS Composite. Dřevenou pramici jsem zavrhl úplně. Pořizovací cena je dosti vysoká a loď je velice náročná na údržbu, je nutné ji natírat a dřevo ošetřovat, pokud chceme, aby měla dlouhou životnost. O hmotnosti nasákhlého dřeva ani mluvit nemusím. Nakonec jsem objevil stránky pana Romana Jaška z Kroměříže. Vyrábí klasické železné pramičky a namontuje na ně dle ceníku i veškeré potřebné vybavení. Cena těchto lodí je oproti ostatním poloviční a pan Jašek Vám loď doveze po celé republice, na jakoukoli vodu o víkendech zdarma. Domluva je rychlá a dodací lhůta kolem jednoho měsíce, což je v případě výroby pochopitelné. Na rybářském serveru MRK.cz jsem se dočetl na pramice pana Jaška samou chválu a tak také doufám, že budu spokojený. Třeba se někdo z Vás také věnuje rybám a stejně jako já již nějakou dobu uvažujete o vlastní pramičce, tak Vám tyhle drobné zkušenosti nějak pomohou.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home