pátek 17. března 2006

Protiletecký kryt

Když jsem byl malý, tak jsem často v městském parku v Kadani obhlížel betonové schodiště vedoucí někam hluboko pod travnatý palouk. Schodiště bylo obehnáno dvěma betonovými zdmi a končilo železnými vraty. Myslím, že ta vrata byla v té době vyvrácená a krátce na to opatřená mříží. Pak jsem tomuto místu, zřejmě okouzlen něčím jiným, přestal věnovat pozornost a jeho přítomnost jsem si uvědomil až v době, kdy se město rozhodlo místo zakrýt a schodiště zasypat zeminou. Mladší generace už tak místo schodiště nepamatují a z krytu mohou pozorovat jen dvě betonová vyústění zřejmě větracích šachet v trávníku, na kterých v létě s oblibou vysedávají mladíci pochybné existence s krabicemi vína a kytarou.
Na nedávném zasedání dětského zastupitelstva přilétl k mým uším návrh na rekonstrukci tohoto krytu a jeho případné využití. Od té doby mi to vrtá hlavou. Vůbec nevím, jak tento kryt vypadá a je-li nějaké využití vůbec možné. Snad je to jen spletenec dvou až tří chodeb, stejně jako kryt pod plzeňskou Škodovkou, který můžete vidět na obrázku a v případě rekonstrukce by z toho mohl být pěkný ukázkový příklad krytu ve správě města, nabízený jako jedno z možných míst návštěvy zvídavého turisty pod vedením pracovníků Městského muzea v Kadani. Slyšel jsem návrhy na rekonstrukci a úpravu na pronajímatelnou zkušebnu kadaňským kapelám, což také nezní špatně. PaedDr. Jiří Kulhánek, starosta města, se těmto návrhům také nebránil. Otázka tedy je, jak skutečně tento kryt vypadá a zda by o podobné využití byl zájem. Pokud o tomto krytu něco víte Vy, nebo někdo z okolí, budu velice rád za jakoukoli informaci nebo případné další návrhy na využití.

1 Comments:

Anonymous Anonymní said...

zdravím. náhodou jsem se před časem o ten kryt zajímal. chodíval jsem na 2. zdš do roku 1983 a bydlej jsem nedaleko...ul. jungmannova, hned vedle zeleniny u taušů. pamatuji si na zavřená železná vrata. nemáš nějaká bližší, či aktuální informace nebo fota? zajímám se o vojenské objekty...díky za případné info

sobota, 12 prosince, 2009  

Okomentovat

<< Home