neděle 6. dubna 2008

Narozeninový geocaching

Původně jsem tenhle víkend měl v plánu navštívit otevřenou malou vodní elektrárnu na Želině, ale celé se to zvrtlo díky oslavě mých narozenin. Celou sobotu jsem tak strávil doděláváním drobností v bytě a pak také jeho úklidem. Janička mi nakonec přišla pomoct s chlebíčky a občerstvením a pak se jen slavilo. V neděli, tedy dnes, kdy je oficiální datum mého narození, jsem vstal velmi brzy a vyrazil do přírody. Rozhodl jsem se zdolat za dnešek větší množství kešek a podívat se na místa, která mám rád. Proto jsem také začal želinským kostelíčkem. U toho se nachází tzv. mystery cache, tedy keška, jejíž souřadnice si musíte podle nápovědy vypočítat a určit. Dá to trošku zabrat, ale je to určitě napínavější, než jít rovnou za souřadnicemi. Pro nápovědu jsem musel vyrazit podél naučné stezky od kaddaňského mostu směrem na Želinu. Když jsem je po krátkém hledání objevil, tak jsem se vydal k samotnému kostelíku, kde mě čekalo luštění, vypočítávání a drobné matematické úlohy, než jsem vypočítal souřadnice finální kešky. Ale ještě krátce ke kostelíku, než se vypravíme za dalším pokladem. Kostel mě ohromě překvapil. Dostal totiž novou střechu. Konečně! Ta stará už byla v dezolátním stavu a teklo jí do samotného kostela. Z toho mám upřímnou radost.
Jaro už vystrkuje růžky:)

Tahle holka mi skočila do cesty na stezce u řeky:) Ale byla ohromě rychlá, takže se mi podařilo udělat jen tenhle, ne zcela vydařený snímek...

První keška s nápovědou a úkoly...

... a po jejich splnění a výpočtu jsem našel souřadnice té finálové:)

Nová střecha kostela
Chtěl jsem vyrazit znovu do meandru a tam zdolat další mystery cache, ale zjistil jsem, že už nejsem zrovna moc zdatný v kvadratických rovnicích a souřadnice už asi nevypočítám, takže jsem se vydal do Klášterce, kde jsem v navigaci objevil dvě uložené kešky. Jedna je nedaleko Evženie. Tohle místečko se tu proměnilo během posledních let na klidný a příjemný koutek. Občas se tu stavím posedět v parku u rybníčka. Kešku jsem našel skoro hned, protože byla špatně ukratá. Divím se, že jí někdo neodnesl nebo nepoškodil, protože ji musel vidět každý kolemjdoucí.
Keška od klášterecké Evženie

Penzion u Evženky

Letní restaurace s posezením

A nové lázně
Z parku jsem se přesunul k místnímu aquaparku. Nad ním se totiž nachází malý kopec, na kterém je schovaná další keška. Nese název "Klukovská parta" a je tu uložena na vzpomínku na zde strávené dětsví jejího zakladatele. Kdybych tu v okolí vyrůstal, tak bych asi také na tohle místo hrát na vojáky a stavět bunkry:)
Keška na kopci nad aquaparkem

Skála na stejném kopci

Výhled z kopce na nedaleké Útočiště a zahrádkářskou kolonii nad ním
Protože do oběda zbývalo ještě dost času, tak jsem zalovil v navigaci a objevil ještě kešku u Sfing pod Měděncem. Sem jezdím docela často a mám to tu rád. Je tu klid, v lese za Sfingami zpívají ptáci a Vy se díváte do údolí Ohře. Dnes nebylo moc pěkně ani dole v Kadani, ale nahoře mě to docela zaskočilo. Teplota se pohybovala kolem 0°C a když jsem vystoupil z auta, tak se přihnala sněhová přeháňka. Kešku jsem našel hned, protože je maskovaná tak nápadně, až to bije do očí. Pak jsem šplhal na jednotivé skalní útvary a kochal se výhledem. Vlastně jsem marně pátral v díli, protože ta sněhová přeháňka bvyla celkem hustá a zkazila celý výhled:(
Keška u Sfing

Jeden ze skalních útvarů

Pohled z další skalky dolů do údolí

Na Kadaň byl dnes výhled bohužel skoro nulový:(

A to jsem já... čerstvý šestadvacátník:)

2 Comments:

Blogger hraj mi na city said...

pěkný šestadvacátník, určitě velmi výkonný...zuza

pátek, 18 dubna, 2008  
Blogger František Červený said...

Tak to neumim objektivně posoudit:-D

neděle, 20 dubna, 2008  

Okomentovat

<< Home