pondělí 24. března 2008

Velikonoční rybaření

Velikonoce neslavím a tak jsem se vydal v pondělí k vodě. V zatáčkách za Kadaní směrem ke Klášterci jsem v rákosí pod silnicí zahlédl auto. Šlápl jsem tedy na brzdu a začal couvat. Ano, nebyl to sen. Opravdu tu leželo auto na střeše a z něho vylézal člověk. Nic mu nebylo, policisty už volal a já nebyl stejně nic platný, tak jsem pokračoval dál. Mám na ty nehody v poslední době nějaké štěstí. Na "zatopené" nikdo nebyl a tak to mám nejraději. Člověk se může celé dopoledne podle sluníčka přesouvat podél břehu. Dneska braly ryby opravdu parádně. Asi mi chtěly udělat radost. Spíš tobylo ale počasím. Ze stromů odtával sníh a padal rovnou na hladinu. V tuhle dobu si ryby myslí, že se sněhem padá i nějaké to jídlo a je jich všude podél břehu dostatek. Hlavně se objevují ty větší kousky. Kromě tloušťů, kterých jsem dnes vytáhl asi nejvíce, se mi podařilo spatřit tu i opravdu překrásného kapra. Měl asi 60cm a nikdy jsem si nemyslel, že by v téhle malé tůňce podobně velká ryba mohla plavat. Stál jsem na břehu a on si proplouval asi ve třiceticentimetrové hloubce zhruba metr od břehu, pěkně v čisté a sluncem prozářené vodě. Zkoušel jsem mu rychle do trasy nastražit moje červíky na háčku, ale nejevil o ně vůbec žádný zájem:(. Na zatopené má svoje hnízdo ledňáček. Dnes tu několikrát proletěl a hlasitě hvízdal. Jednou se mu podařilo mě vylekat, když se vrhl do vody s hlasitým žbluňknutím kousek ode mě:) Příště se mi ho snad podaří i vyfotit.
Ještě kousek a mohlo to být ještě do stromu...

Všechno bylo ráno pěkně namrzlé a zasněžené

a "zatopená" na tom nebyla o moc lépe

no není to krasavec:)

a ještě jeden

1 Comments:

Blogger František Klapal said...

Pěkně napsané. Já osobně teda přes zimu moc nerybařím. Rybaření si dopřávám spíše přes léto. Letos jsem ale ještě nikde chytat nebyl. Před pár měsíci mi totiž někdo ukradl veškeré rybářské vybavení, takže jsem si musel vše kupovat znova.

neděle, 24 května, 2020  

Okomentovat

<< Home