sobota 16. února 2008

Volyně

Volyně je zaniklou obcí Krušných hor, kde dnes najdeme jen několik rekreačních chat a chalup a jediné, co připomíná bývalou obec, je raně gotický kostelík svatého Petra a Pavla ze 13. století. Tenhle kostelík mám moc rád a mrzí mě (zvlášť, když jsem viděl v pátek překrásné nově odkryté fresky na stěnách kostela františkánského kláštera!), že se nenajde nikdo, kdo by mu dokázal pomoci. Patří mezi několik málo takhle starých kostelů v našem okolí a stejně jako většina z nich i on je již značně nahlodaný zubem času. Na horách dnes bylo krásně, přestože tu teploměr ukazoval kolem -5°C. Chtěl jsem tedy vidět kostelík, ale také jsem si toužil prohlédnout Prunéřovský potok a vyjet k větrným elektrárnám. Poslední se však podařilo jen částečně, protože se nedaleko elektráren objevila přes silnici asi dvoumetrová závej a tu už bych autem asi nezdolal:) musel jsem tak vymýšlet složitou otáčecí akci a to jen proto, že jsem na křižovatce nad Prunéřovem neuvěřil podivné ceduli o slepé ulici:)
Kostel sv. Petra a Pavla ve Volyni

Malby na stropě

a na stěnách...

detail...

3 v 1 (Hasištejn, elektrárna a pohled na významné vrchy směrem k Roudnici)

Jeden se zelená, druhý mrzne

Tak tohle autem nezdolám:)

Západ slunce nad lesem z větrných elektráren

1 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Ahoj, díky za krásné fotky, jen opravím - nejsou to kopce směrem k Roudnici, ale spíš na Louny. Zprava: Raná (457 metrů), Oblík (509 metrů), Brník a Srdov, Milá (510 metrů), vzadu Házmburk s Hradem. Ta elektrárna jsou Počerady na půl cesty z Mostu do Loun. Ten rovný pás zcela vpravo na obzoru jsou takzvané Bytiny (cca 450 - 500 metrů), zlom v polovině cesty z Loun do Slaného. Jsou tam vesnice jako Panenský Týnec, Peruc a další. Zdraví Dan Mráz.

neděle, 30 března, 2008  

Okomentovat

<< Home