neděle 17. února 2008

První letošní pozorování s ČSOP

Dnes proběhlo mé první setkání se "Zelenou stopu", tedy s členy kadaňské pobočky ČSOP. Vypravili jsme se nejdříve do chomutovského zooparku obhlédnout zdejší husy a odtud k Nechranické přehradě. Zde jsme si na břehu vybudovali stanoviště pro svačinovou přestávku a pozorovali jsme hladinu:) Kromě běžných racků, labutí a kachen mě docela překvapila přítomnost potápky roháče, kterou jsem zvyklý pozorovat spíše na rybnících kolem Chomutova. Na Nechranice jezdím docela často, ale ještě jsem jí tu nikdy neviděl. Částečně to ale připisuji faktu, že hladinu pozoruji vlastníma očima, maximálně objektivem foťáku a dnes jsem měl příležitost nahlédnout do výkonějšího monokuláru. Tady na břehu nás překvapil strnad. Nechal jsem otevřenou tašku a když jsem se k ní blížil pro termosku s čajem, tak u ní stál tenhle žluťoučký ptáček a pozoroval mě. Byl tak otrlý, že ani neuletěl a jenom kousek poodstoupil, čímž mi dal jasně najevo, že si mám vzít co potřebuji a zase odkráčet, aby mohl dokončit průzkum tašky:) Vrchol jeho drzosti pak na sebe nenechal dlouho čekat. Když se totiž nabažil pohledem na mě, tak se vydal na prohlídku ostatních a chvilku se nám pod nohama motal mezi batohy a nohami stativu. Takhle drzého ptáka jsem snad ještě neviděl:) Od přehrady jsme pokračovali k žateckému jezu, kde jsme mezi kachnami a labutěmi našli také dva druhy hus. Michal se nejdříve rozhodl pro jejich lov, ale asi se rukou dotkl ledově studené vody, protože ho to brzy přešlo. To byl celý náš výlet. Pokud by se Vám chtělo, tak se s námi můžete vydat na "extrémistickou procházku", která se uskuteční v sobotu 1.března od 8.00 hod. od kadaňského gymnázia. Trasa bude náročná především délkou. Cestou však zřejmě navštívíme jeskyně s netopýry, vrch Nedíl, Lestkov, Úhošť a provedema různá pozorování ptactva v okolí. Kdo se chce dozvědět pár zajímavostí z ptačí říše (a nejen té), je určitě vítán. Stačí jen dobrá nepromokavá obuv, oblečení vhodné do přírody a svačina na celý den:)
Čápi z chomutovského zooparku... rybník je zde pokryt ledem, a tak se tu vodní ptáci jen tak prochází a čakají na oblevu:)

Kormoráni

"Náčelník" se krčí u dalekohledu (dnes mu musím udělit plus za vlastní svačinu, kterou jinak většinou nebere a spoléhá na vydatné zásoby dalších členů výpravy:))

Střídačka s Kájou... protože se náčelník trošku usmívá pod vousy, vypráví zřejmě nějakou ze svých historek:)

I vzhůru nohama je to pořád ošklivý pohled:) trávit dovolenou pod stanem s tímhle výhledem je asi pěkná otrava

Strnad obecný... čeká, až zase odejdu od své tašky

... a pak se vydává na nové dobrodružství mezi batohy ostatních

... až nakonec docupital před Káju:)

Husa běločelá ze Žatce

Husa labutí ze stejného místa

0 Comments:

Okomentovat

<< Home