úterý 8. května 2007

První letošní čundr - 2.den

Druhý den ráno jsme se vydali směrem ke státní hranici a Kyselce (Säuerling) . K té jsme došli ještě za doprovodu Míňi, který se zde s námi rozloučil a vrátil se ke svým povinnostem. Naše cesta pak vedla po druhé straně hranice kolem Schönbergu a přilehlých rybníků(po německé straně se jde lépe:) ) k nejbližším kolejím a po nich zpátky do Čech až do městečka s názvem Plesná. Tady jsem poznal "Apačovu" (také zde) vášeň pro zdolávání továrních komínů. U nejbližší fabriky přehodil přes plot nejprve krosnu, pak sebe a než jsme došli do první hospody na oběd, tak byl na vrcholu. Za námi pak přišel asi po hodině, kdy už měl za sebou i komín zdejší teplárny. Cestou z Plesné jsme navštívili místní tři smírčí kříže. V době prohlídky zdolal Michal třetí a poslední komín, který v Plesné byl. Zplesné jsme pak putovali směrem k Lomničce. Cestou jsem ale nemohl vynechat návštěvu židovského hřbitova nedaleko Lomničky. Z Lomničky naše cesta vedla přes Vackov do Lubů. Luby známé především výrobou hudebních nástrojů, zejména houslí. To už se blížil večer a naším cílem se tak stalo místo pod vrchem Tříslová nad Horními Luby. Než jsme se tam ale dostali a ulehli ke spánku, prohlédli jsme si golfové hřiště a zdejší zříceninu zámku. Podle GPSky jsme tento den ušli zhruba 28 km.

Překročení hranice před Kyselkou
Návrat do Čech. Patrný rozdíl mezi německými (betonové) a českými kolejemi
Smírčí kříže v Plesné
Michal na nejvyšším komíně v Plesné
Židovský hřbitov mezi Plesnou a Lomničkou
Pila v Lubech
Sem jsme šli hledat Jirku...kam jinam, než na nádraží...