pondělí 30. dubna 2007

Po břehu Prunéřovského potoka


Brhlík
Stará budka :)
Pstruzi
Pampeliška
Den pracovního volna si pokaždé užívám. Začátek je vždy stejný - snídaně "U Johanky". Dnes jsem svůj čas mezi snídaní a obědem strávil procházkou po březích Prunéřovského potoka. Dopoledne tu bylo jen něco kolem 12°C, takže jsem se stinné úseky snažil projít co nejrychleji. Také jsem si zanadával, protože už tak dlouho fotím a přesto jsem si na sebe vzal bílé tričko, abych na sebe co nejvíce upozornil a vyplašil si tak veškeré ptactvo a také jsem si doma nechal stativ. Ještě, že člověk nemůže nakopat sám sobě, protože bych se tam ještě teď válel s pohmožděninami. Náladu mi ale zvedla okolní příroda. Voda potoka je průzračně čistá a u hráze, kde jsem nechal odložené auto, jsem tak mohl pozorovat několik pěkných kousků pstruhů. Jak už jsem ale zmínil, šel jsem na tohle místo hlavně kvůli ptactvu. Zajímalo mě, kdo se podél břehů pohybuje. Svým oslnivě bílým trikem jsem ale musel působit jako maják uprostřed moře. Navíc se na zemi kolem povaluje spousta suchého listí a tak se zde člověk pohybuje neslyšně jen s hodně velkým usilím. Našel jsem tak jenom jednoho brhlíka, který ale patří k těm méně vylekaným ptákům a tak mu při šplhání po stromě přítomnost člověka tolik nevadí. Tento potok je hodně opomíjený, přestože je procházka po jeho břehu opravdu překrásná. V dřívějších dobách se zde lidé zřejmě procházeli častěji a také se starali o vzhled potoka. Tomu nasvědčují místy dochovalé kamenné zídky podél cesty a torza několika mostků.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home