středa 30. května 2007

Něco na čtení?

Poslední dobou trochu zanedbávám čtení, které jinak absolutně zbožňuji. Proběhl jsem proto rychle knihkupectvím a popadl sérii tří knížek jednoho autora. Jmenuje se Eric Emmanuel Schmitt, rozený Belgičan, který nyní žije v Bruselu. Patří zřejmě k nejpřekládanějším francouzsky píšícím autorům současné doby. Knihy, které jsem si koupil já, jsou třídílným Cyklem o neviditelném. Jedná se o volnou řadu příběhů o světových náboženstvích (křesťanství, judaismu a islámu). Autor kouzelně naivním dětským pohledem a rozhovory dětí s jejich staršími ochránci uvažuje o základních pojmech a hodnotách lidského života a smrti. Jak jsem již psal, knihy jsou tři. Pan Ibrahim a květy koránu, Noemovo dítě a Oskar a růžová paní. Pana Ibrahima a květy koránu a Oskara a růžovou paní mám již přečtené. Zvládl jsem to doslova jedním dechem. První kniha vypráví o opuštěném židovském chlapci, kterého opustí rodiče a on se vydává na pouť do rodné země svého ochránce obchodníka Ibrahima. Kniha je zábavná a poučná. Druhá přečtená kniha mě ale zaujala zatím nejvíce. Oskar a růžová paní je vlastně deníkem nemocného devítiletého chlapce, který umírá na leukémii. V dopisech Bohu líčí posledních několik dní svého života v nemocničním pokoji. Zde si velice rozumí s jednou z ošetřovatelek, která ho k tomuto psaní vlastně dovede. Velice dojemné řádky jsou opravdovým mistrovským kouskem autora. Je vidět, že je Eric Emmanule Schmitt držitelem doktorátu z filozofie. Třetí kniha, kterou mám zatím rozečtenou vypráví o osudu židovského chlapce během druhé světové války. Jsem zatím na začátku, ale nepochybuji o její kvalitě. Pokud si chcete udělat příjemnou chvilku s nějakou knížkou, vřele Vám tuto trilogii doporučuji!

0 Comments:

Okomentovat

<< Home