úterý 24. dubna 2007

Z Horního Slavkova








Část dnešního dne jsem strávil služební cestou do Horního Slavkova. Jel jsem tam pro náhradní díly na jednu z našich tater. Horní slavkov je neveliké městečko, nacházející se zhruba 7 km od Lokte nad Ohří, tedy asi 13 km od Karlových Varů. Vzhledem k tomu, že letos Karlovarský kraj dostal asi dost dotací na infrastrukturu, je cesta od Varů do Slavkova opravdu katastrofální. Ve Varech se stále dodělává hlavní tah městem a od Lokte do Slavkova se pokládá nový povrch a každý kilometr jsou tu semafory. Nákup jsem odbyl rychle, abych se mohl podívat po památkách při cestě zpátky. Nemohl jsem vynechat slavkovský hřbitov, kterému, stejně jako celému městečku, dominuje kostel sv. Jíří. Tato historická památka z počátku 16. století nyní prochází rekonstrukcí. Zajímavá je její nejprve hranolová, od patra ale osmiboká věž. Za zmínku stojí také zdejší muzeum. Jeho návštěvu jsem z časových důvodů samozřejmě neuskutečnil, ale těším se, že se sem vydám brzy i soukromě. Obávám se ale, že většina expozice bude věnována porcelánu. V každém větším okolním městě stojí aspoň malá porcelánka a tenhle druh zboží je tu na každém kroku. Většina muzeí v okolí se proto pyšní touto tradicí. Cestou ze Slavkova jsem navštívil můj milovaný Loket. Chtěl jsem si na náměstí dát u Goetha oběd, ale na místě jsem zjistil, že se na náměstí vůbec nedostanu (vozem), protože jediná komunikace do těchto míst (most) se rekonstruuje. Okolí Karlových Varů zdá se prochází před novou sezónou celkovou rekonstrukcí:) Už aby bylo hotovo. Návštěva Horního Slavkova a Lokte mě po dnešku láká čím dál víc.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home