neděle 22. dubna 2007

Pomoc hřbitovu začala

Nově postavené náhrobky
Přihlížející Vroubenka smrdutá
Zleva Tomáš, Marcel a já
Tady kopu díru náhrobek
A tady jsem ho postavil a podpírám ho kameny
Nově postavené náhrobky
Dnes jsem se sešel na židovském hřbitůvku v Širokých Třebčicích s Tomášem Pulcem ze Židovské obce v Teplicích a dvěma jeho pracovníky, abychom začali uklízet a zkulturňovat toto krásné místo. Tomášovo pracovníci (Marcel a Láďa) byli vlastně odsouzenci k veřejně prospěšným pracím a tak si pro obec odkrucovali část svého trestu. A to opravdu poctivě. Láďa během několika hodin prochodil s motorovou sekačkou téměř půlku hřbitova a posekal veškerou trávu a drobné keře. Já, Tomáš a Marcel jsme se pustili do hledání a stavění povalených náhrobků. Asi nemusím říkat, jak je takový metr vysoký a patnáct centimetrů široký náhrobní kámen těžký. Za čtyři hodiny, které jsem na hřbitově strávil, se nám podařilo postavit devět kamenů. Velkou měrou se na této práci podílel právě Marcel, který krumpáčem vykopal skoro všechny díry pro náhrobky. Byl to krásný pocit, když jsem odtud odcházel a viděl tu spoustu odvedené práce. Doufejme, že se nám podaří v nejbližší době dovést celou věc do konce. Kdo by se chtěl přidat, ať mi klidně napíše.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home