pondělí 28. července 2008

Hazmburk

Nedělní odpoledne jsem si konečně odpočinul od focení Kadaně a vyrazili jsme na Hazmburk. Jezdím kolem docela často a už mnohokrát jsem přemýšlel, že se tu zastavím. Původní plán byl ve stejný den zdolat i Milešovku a navštívit Terezín, ale horko nás vysílilo už po zdolání Hazmburku. Výšlap je v těch teplotách, které teď panují, docela náročný. Už v polovině cesty jsem litoval, že se nahoru táhnu s tím patnáctikilovým fotobatohem, ale vidina dobrého výhledu a slušných fotek mě nakonec donesla až k cíli. Navíc mě trochu děsí představa, že si do kufru auta zavřu batoh ve větší hodnotě než samotné auto a pak odtud na dvě hodiny odejdu:). Výhled z Hazmburku je úžasný. Je odsud vidět asi 20km vzdálený Říp, zhruba 8km vzdálené Lovosice (na ty už tak pěkný pohled není) a také asi 13km vzdálené Litoměřice a Terezín. Mimo to je odsud pěkný pohled na Milešovku a celé České středohoří. Cestou domů jsme to vzali přes Lovosice, takže jsme si prohlédli aspoň ze silnice pohlednou zříceninu hradu Košťálov a já si v Třebenicích splnil slib a sehnal Janičce švestky, na které měla celé odpoledne chuť:)
Známá silueta Hazmburku

Pohled z vyšší hranaté věže - v pozadí vesnička Slatina a na horizontu Říp

Litoměřice

Tak tohle je při pohledu z Hazmburku dominanta Lovosic:)

Libochovický zámek (mimochodem - na Libochcovicích je zajímavé i to, že se zde řeka Ohře rozděluje na Ohři a Malou Ohři)

Pohledná vesnička Slatina

Pohled na Třebenice, nad kterými se tyčí zřícenina hradu Košťálov a v pozadí samozřejmě Milešovka

V jednu chvili nád nad hlavami prolétl nějaký letecký nadšenec

Janička překonala strach z výšek a kochala se výhledem:)

Dorozumívání se s foťáčkem:) "Tak sakra foť, co je s tebou?!!!"

Na "horním nádvoří"

0 Comments:

Okomentovat

<< Home