středa 25. června 2008

Nosič na kola

foto: Neumax.cz
Zamiloval jsem se do cyklostezek v okolí Božího Daru a chystám se, že je tohle léto pěkně projezdím a prozkoumám. Protože mám ale sedan, tak nemám kam dát kolo, abych ho nemusel rozebírat a zabývat se ochranou čelistí hydraulických brzd, tím, abcyh neušpinil interiér auta apod. Proto už delší dobu zkoumám možnosti přepravy jednoho až dvou kol na svém autě. Střešní nosiče jsem zavrhnul, protože se mi zaprvé nelíbí, originál nosiče na passata jsou docela drahé a hlavně kladou kola při jízdě docela velký odpor vzduchu a já se cítím nesvůj. Z toho důvodu jsem se začal zajímat o nosiče montovatelné na tažné zařízení, které jsem si před nedávnem nechal nainstalovat. Problém je vždycky s výrobcem a kvalitou. Zcela jsem zatratil různé polské značky, které sice nabízejí nosiče za cenu několika málo tisíc, ale už samotná konstrukce nosiče vypadá dost pochybně. Nakonec jsem se rozhodl pro neměckou firmu Atera, jejíž výrobky jsou nyní dobře hodnoceny. Uchvátila mě hlavně možnost odklonu nosiče od vozu a tím zpřístupnění zavazadlového prostoru. To sice umí již většina lepších nosičů, ale nosiče od Atery se při odklonu kol ještě posunou od vozidla a udělají tak prostor mezi vozem a nosičem. Navíc je jejich montáž velice jednoduchá (to můžete posoudit na reklamním videu nosiče). Vyhrál tedy nosič na dvě kola ATERA STRADA 2. Možná také řešíte otázku přepravy kol a snad jsem Vám tak aspoň maličko usnadnil cestu.

3 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Zdravím. Včera mi dovezli nosič Atera Strada 3, ale protože nejsem moc technický typ, nevím si rady s montáží. Jsou tam nějaké záludnosti? Mrknu na to video, ale jak jsem se koukal na návod, který přišel se zásilkou, není mně jasná funkce těch dvou červených "čudlíků" v zadní části nosiče (nad značkou). Jo - a to jsem chtěl - existuje nějaký způsob, jak se vyhnout neustálému přehazování SPZky z auta na nosič? Předem díky za rady a sportu zdar (cyklistice zvlášť).

pátek, 22 srpna, 2008  
Blogger Unknown said...

Myslím, že vcelku jednoduchou možností, jak tento problém vyřešit, je zajít na příslušný dopravní odbor a nechat si značku na nosič na kola udělat navíc. Myslím, že by s tím neměl být problém.

pátek, 24 srpna, 2012  
Anonymous Anonymní said...

My si pořídili minulý rok tady nosič na kola. Jsme spokojeni. Vypadá, že je kvalitně udělán. A ani nebyl moc drahý.

středa, 27 ledna, 2021  

Okomentovat

<< Home