neděle 15. června 2008

Sobotní dopoledne na kopcích kolem Kadaně

Sobotní dopoledne jsem strávil v pedálech kola. Každý den, když jedu do práce, tak s oblibou sleduji siluetu Jeleního vrchu nad školním statkem a říkám si, že odtud musí být pěkný výhled. Ještě nikdy jsem tu nebyl. Proto jsem se rozhodl protáhnout nohy a dojet tam na kole. Spojil jsem to ale ještě s jedním kopcem. Tím je kopec Bystřický, ze kterého je pěkný panoramatický výhled na celé město Kadaň. Sjel jsem tedy k zahrádkám na Bystřici, vystoupal obloukem na Bystřický kopec a zatím co jsem se nasnídal, tak jsem odtud pozoroval možné cesty k Jelenímu vrchu. Nakonec zvítězila nejjednodušší, totiž přímým směrem přes pole:) Odemknout naplno přední i zadní odpružení a hurá do výmolů od traktorů. Za chvíli už jsem postával na panelové cestě pod Jelením vrchem a zkoumal možnosti výstupu. Na kole je to zcela nemožné. Je tu docela příkré stoupání a v cestě stojí i dvě poměrně vysoké kamenné zídky. Tak tedy kolo na ramena a pěšky do kopce. Ten výhled za to ale stojí. Pak už jen po té samé cestě zpátky k "Bystřičáku", na silnici pod ním a kolem hřbitova zpátky do Kadaně. Možná to vypadá na pohodovou jízdu, ale věřte mi, že vyběhnout Jelení vrch s kolem na zádech Vám dá maličko zabrat. V blízké budoucnosti se pokusím objet všechny vrcholky kolem Kadaně. Začnu asi Svatým kopcem, přes Prostřední vrch, Zadní kopec, Bystřický kopec, Jelení vrch a skončím na vrchu Zlatém. Zkusím Vám sem tedy dopravit šest různých pohledů na město:)
Tak tohle byla moje sobotní trasa

Pohled na centrum Kadaně z Bystřického kopce

Na fotbalovém stadióně se hrál fotbal

A stejně tomu bylo i na hřišti u 3.ZŠ

Pohled na školní statek z Jeleního vrchu

Pohled z Jeleního vrchu k Tušimicím

... a pohled ze stejného místa ke Kadani (vlevo Zlatý vrch a vpravo Bystřický kopec)

Jelení vrch tvoří dva vrcholky a tohle je pohled z prohlubně mezi nimi:)

1 Comments:

Blogger Carlos said...

Jaký by byl krásný pohled na Kadaň z Bystřického kopce, kdyby tak nezavazely ty dráty vysokého napětí. Stejně tam nejsou k ničemu, protože elektrárna, ke které vedou je zrušená. Nestálo by za to jednat s ČEZem na jejich odstranění? Příroda by se měla obnovovat, ne ničit.

sobota, 03 dubna, 2021  

Okomentovat

<< Home