neděle 18. května 2008

V Německu došel benzín?!

Dnes jsem byl ráno nakupovat v Globusu a nevěřícně jsem pozoroval kolony aut, které se stáčely ke stojanům zdejší benzínky. Všechna auta byla německá. Majitel pak skoro pokaždé natankoval plnou nádrž a pak se vydal ke kufru, odkud vytáhl minimálně jeden kanystr. "Němci už jsou na tom hodně špatně" řekl jsem si. Odpoledne jsme se chtěli jít s Janičkou projít po Marienbergu nebo Chemnitzu a tak jsme se vydali přes Horu sv. Šebestiána do Německa. A co nevidím. V Hoře vs. Šebestiána se tvoří v protisměru kolona aut, která chce odbočit k naprosto narvané benzínce, kde stojí stejné kolony jako u Globusu a řidiči zde opakují tu samou činnost. V Německu jsou na tom asi už opravdu špatně. Rozdíl v jejich a naší ceně benzínu je si 6 korun, což je zhruba 25 centů. Na průměrné, tedy 50 litrové nádrži tu tedy ušetří 12,5 €. Průměrný plat v Německu je asi 1500 €. Nájemné se zde pohybuje kolem 500€ měsíčně. Průměrnému Němci tedy zbývá 1000€. Plná nádrž ho stojí zhruba 75 € a pochybuji, že standartní řidič v Německu najede měsíčně víc než 900km, které by při ideální spotřebě dieslového motoru měl najet na jednu nádrž. To už mu zbývá "jen" 925€ a ještě jeden celý průměrný plat, jestliže se jedná o zaměstnanou rodinu. S výdaji v Německu mám trochu zkušenosti a tak si myslím, že jídlo na celý měsíc se tu dá pořídit za dalších zhruba 500-700€, když člověk utrácí. Řeknu Vám, taky bych se cítil nesvůj, kdyby mi zbývalo každý měsíc přes 1300-1500€:)! Chudáci... Je mi jich líto... Navrhuji udělat sbírku, nebo jim poslat pár cisteren benzínu.

4 Comments:

Blogger 3COP said...

kdybych věděl, že to máš v Německu takhle prochozené, tak bych ti dal vědět, včera jsem tam byl běhat maraton, mohl jsem mít spoustu krásných fotek, takhle nemám nic, tak jsem aspoň napsal článeček na blog, jo ty fotky z divadla se mi líbí, ostatně jako všechny tvé fotky

neděle, 18 května, 2008  
Blogger František Červený said...

Nemám to ještě tak prochozené, ale chystám se co nejvíc poznat pohraničí. Mám několik tipů na zajímavá místa. Jezdím se občas do Německa koupat nebo nakupovat:) Ale je fakt, že kdybys mi o tom maratonu řekl, tak bychom se přijeli podívat a udělat i nějakou tu fotku, protože jsem ještě pořádný běžecký závod na vlastní oči neviděl:) Díky za pochvalu fotek:) na blog se mrknu;)

pondělí, 19 května, 2008  
Blogger Vefis said...

Taky se připojuji ke chvále blogu a hlavně profesionálních fotek, které rozšiřují mé obzory a motivují mě k dalším delším běhům v pohraničí.

pondělí, 19 května, 2008  
Blogger František Červený said...

Velice děkuji! Jsem moc rád, že se fotky líbí:) A k tomu běhání v pohraničí - v těch místech, kterými jsme při letošním putování procázeli to musí být vážně parádní, stejně jako jízda na kole, se kterou se do těch míst chystám já:)

pondělí, 19 května, 2008  

Okomentovat

<< Home