neděle 11. května 2008

Putování centrálním Krušnohořím 2008

Tak jsem zpátky. Naše putování Krušnohořím skončilo a já Vám tu teď v několika příštích článcích popíšu jednotlivé dny cesty. Předposlední den jsem byl odvolán a tak mi chybí posledních cca.10-15km, ale i tak Vám tu nabídnu slušných 50km trasy. Abych to tedy nějak shrnul. Letošní trasa vedla z Nových Hamrů přes Horní Blatnou, Blatenský vrch, Potůčky, Rittersgrün, Rýžovnu, Boží Dar (zde jsem já skončil), Fichtelberg, Kovářskou až do Vejprt, kde byl plánovaný konec. Poslední tři větší body trasy jsem už tedy neabsolvoval. Překvapila mě krása hor v místech, kudy jsme procházeli. Spíš než tu krajinu, kterou znám z okolí Měděnce, mi to tu připomínalo Šumavu. Je to nádherná část nenarušené země, kterou od války člověk již nijak neosidloval a neničil průmyslovou činností. V minulosti tu však byla důležitá naleziště cínu, uranu a vůbec zde nejvíce prosperovala důlní činnost. Mnohé vesnice a městečka zde poskytují náhled na klasickou německou i českou lidovou architekturu. Nacházejí se zde významná rašeliniště a několik přírodních rezervací. Centrální Krušnohoří je beze sporu nejhezčí částí Krušných hor v našem nejbližším okolí.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home