pátek 30. května 2008

Malá vodní elektrárna Želina

Ve středu 28. května se na malé vodní elektrárně v Želině konalo kontrolní vypuštění zásobovacího kanálu, který je dlouhý zhruba 160m a vede od jezu v Želině na druhou stranu kopce k želinské elektrárně. Zde pohání turbínu a také tudy odchází do tunelu k bývalé lomazické elektrárně. Chtěl jsem vidět, jak tunel vypadá, a tak jsem se tam ve středu ráno vypravil. Pracovníci z báňského úřadu mají za úkol pravidelně kontrolovat ražené tunely a tak se vydali s baterkami želinským kanálem a kontrolovali jeho stěny. Byl to opravdu zajímavý zážitek. Neměl jsem sebou foťák, takže se musíte spokojit s pár fotkami z mobilu.
Kontrola stěn

Turbína

Lapače nečistot (česla) před průchodem vody k turbíně

Vypuštěná nádrž před elektrárnou

2 Comments:

Blogger 3COP said...

No tak to je velice zajímavé, čekal jsem, že ta turbína bude daleko větší.

sobota, 31 května, 2008  
Blogger František Červený said...

Ano, její velikost mě také překvapila. Ale pochází z počátku 20. století, takže v té době to zřejmě stačilo a bylo normální. Je to ale jen část celého zařízení vyrábějícího proud. Zbytek je v budově.

sobota, 31 května, 2008  

Okomentovat

<< Home