neděle 25. května 2008

Jöhstadt

Dnes jsem ráno potkal Jirku, se kterým jsem nedávno putoval po horách a když mi vyprávěl o zbytku cesty, který jsem neabsolvoval, tak se zmínil také o úzkokolejce v Jöhstadtu a také o stezkách v okolí. Proto jsme se tam hned odpoledne s Janičkou vydali. Obloha se ale ve chvíli, kdy jsme zaparkovali auto v Černém potoce, zatáhla a tak jsme cestou zvolili jinou trasu. Místo cca. 16km okruhu po stezkách jsme se rozhodli pro začátek omrknout samotný Jöhstadt a přilehlý Windpark. Městečko samotné se nachází v docela pěkném svahu a není ničím tak vyjímečné (aspoň já na něm nic neshledávám). Nachází se zde ocela pěkný kostel, malé náměstíčko, stanice úzkokolejné trati. Jako většina měst v okolí se i Jöhstadt stal v minulosti hornickým městem a tak se tu na každém rohu setkáte s nějakým hornickým symbolem. Nad městem se nachází Windpark. Je to velká skupina větrných elektráren. Mezi nimi se nachází i "vyhlídka". Tedy rozcestník s ukazateli okolních vrcholků, který je ale v úrovni okolí a s nějakou vyvýšenou vyhlídkou nemá nic společného. To byl tedy náš dnešní okruh. Odtud jsme se po hraniční čáře vrátili zpátkydo Černého Potoka. Příště se tedy zksíme vypravit po zdejších turistických stezkách:)
Nechápu, proč si německá strana nenechala ten překlad udělat:) Aspoň, že háčky a čárky už nějaký turista doplnil fixem:)

Jöhstadt

Náměstíčko

Ornament v dlažbě připomínající datum vzniku města

Pohled z vyhlídky na Klínovec a Fichtelberg

Klínovec

Fichtelberg

Televizní věž Geyer

Část Jöhstadtského Windparku

Parkoviště pro turisty u první "vrtule"

Pod vrtulí... to Vám je zvláštní pocit:)

Imaginární vrtule:)

Janička odpočívá u rozcestníku

Janička s beruškou

Jsem vždycky focen, když něco vyprávím nebo dělám, takže asi nikdy nebudu mít fotku bez "ksichtů":)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home