pondělí 26. listopadu 2007

Nový fanouškovský přírůstek

Miluju hudbu. Prakticky jakoukoliv. Byly doby, kdy jsem doma hromadil obrovské množství CD. Z tohohle období mi zbyly asi tři plné banánové krabice s audio cédéčkama a jedna krabice s cedéčkama plnýma "empétrojek"... nejsem žádný palič, většinu nosičů kupuji v originále, má to pro mě větší hodnotu. Tím jakoukoliv jsem měl na mysli, že v autě poslouchám třeba rock, ale doma si umím pustit Dona Giovanniho... nebo neznám nádhernější vážnou skladbu, než je Mozartův Requiem! Když jsem ale pracoval v projekční kanceláři, tak mě tam můj bývalý kolega a kamarád (kamarád ale i současný!) Jarda naučil poslouchat U2. No, naučil.. když Vám to hraje do uší 8 hodin denně 5 dní v týdnu, tak by to musel být zázrak, abyste si nezačali časem podupávat. Do téhle kapely jsem se ale zamiloval. Znal jsem předtím jen pár hitovek z rádií, ale až tehdy jsem objevil, jak bohatý repertoár tahle irská partička má. Od té doby sbírám jejich nosiče. Je jedno, jestli CD nebo DVD, hlavně, že jsou to oni:) Před nedávnem vydalo nakladatelství Portál knihu s názvem "U2 o U2", kterou napsal hudební publicista Neil McCormick, mimochodem Bonův spolužák. Kniha mi dnes dorazila a já jsem nadšený. Sice je její cena zdobena třemi nulami za číslovkou, ale u velkoformátové knihy s tvrdou vazbou, která je od začátku do konce "našlapaná" fotografiemi to není nic zvláštního.
Tahle knížka volně navazuje na poslední vydanou publikaci "Bono o Bonovi" (ta se mi také líbila) a celá je pojata formou rozhovoru s jednotlivými členy kapely. Každý zde má dostatek prostoru pro svůj pohled na vznik, vývoj a názory o kapele a hlavně spousty fotek od prvních dní v roce 76 po současnost. Povedená publikace!

0 Comments:

Okomentovat

<< Home