neděle 16. září 2007

Nedělní pohodička

Nejznámější pohled na hrad... který z turistů tuhle fotku nemá?:)

Hrad od přírodního divadla... když jsem se tu naposledy stavil, tak právě probíhala zkouška Rusalky... už několikrát jsem plánoval její navštěvu a i letos jsem ji odložil... chyba:( pan převozník nám sdělil, že Rusalka se zde letos hrála již po osmé a hlavně naposledy:(

Převozník pod hradem

Dva kmeny

Janička čeká na převozníka a kochá se výhledem na hrad:)

Debata s převozníkem pod mostním obloukem

Vyprávění o básnících:)

Zajímavá výzdoba dlažby před zdejší základní školou

Janička pod starou městskou branou (Robičská věž)

Tak osud této budovy již několik let sleduji... zatím se bohužel nic významného neděje:(

Místní "požírač(ka)" trávy v podhradí

V minulém roce vznikl v Lokti loketský pivovar
Příští týden mám dovolenou a to pro mě znamená, že se budu v dopoledních hodinách místo práce věnovat bytu, který by měl konečně dostávat podobu mého budoucího bydliště:) Proto jsem se rozhodl si dnes ještě odpočinout. Samozřejmě s Janičkou. Naše cesta vedla na mé oblíbené místo, tedy do Lokte. Končí sezóna, počasí se ze všech posledních sil snaží vypadat letně (což oceňuji, ale pro to focení by sem tam nějaký mráček opravdu hodil(!), takže jestli to čte někdo, kdo by to mohl ovlivnit, tak tedy prosím o nápravu) a pro mě to tedy znamenalo i jednu z posledních návštěv Lokte v tomhle roce, což si opravdu užívám, abych s tím pocitem vydržel až do Jara:) Nemohli jsme tedy vynechat loketského převozníka s jeho kodrcavou bárkou. V tomhle případě bych chtěl Janičce poděkovat za odvahu, protože vím, že podobné dopravní prostředky zrovna nevyhledává. O to víc mě potěšila její debata s převozníkem o básnících v Lokti. Zdejší převozník zná spoustu historek z minulosti, ale také spoustu drbů ze současnosti, takže pokud je posluchač dost odvážný, má šanci se toho hodně dozvědět. Mě tradičně zajímal starý hotel pod náměstím, protože už v minulém roce mi převozník pošeptal, že se dozvěděl, že ho koupil nějaký Rus a je zvědavý, co se bude dít. Nestalo se zatím nic moc, jen se objevily nové okapy. Krásné počasí přilákalo do Lokte spoustu turistů, takže čeština byla v našem okolí slyšet jen zřídka. Snad se v tomhle roce najde čas a ještě se sem dostanu... v daleko lepším případě dostaneme:)
PS: Jako zajímavost uvedu slavnou větičku jednoho z návštěvníků:
Johann Wolfgang Goethe:
"Dnes jsme byli v Lokti, který je nade všechen popis překrásně položen a lze jej ze všech stran obdivovat jako krajinářské umělecké dílo."

0 Comments:

Okomentovat

<< Home