pátek 18. května 2007

Mikulovický rybník

Čáp černý...fotka pochází z mobilu...bohužel

Já na lovu


Vypuštěný rybník


Zajímavá struktura dna

Další hnízdo sýkorek

Střídání stráže

Špaček obecný při koupeli

Tenhle ptáček se pohyboval mezi konipasy a protože byli opravdu daleko, tak jsem až doma zjistil, že se jedná o kulíka písečného

Tento brouk se jmenuje červenáček ohnivý

Hrdličky divoké na procházce po rybníce

Drozd kvíčala se přišel napít, ale nejdříve si mě pěkně prohlédl:)
Protože již několik dní jezdím na Vinařský rybník, rozhodl jsem se dát tamnější zvířeně chvilku čas na rekonvalescenci a najít si nové "loviště". Cestou z oběda jsem se tedy zastavil v Mikulovicích u rybníka. Neměl jsem sebou žádný foťák, jen mobil. To se ukázalo jako obrovská chyba. Když jsem přijížděl k rybníku, tak se z trávy před stavidlem zvedl nádherný čáp černý a stoupl si v zadní části rybníka. Stoupl si tam, protože byl rybník k mému velkému překvapení vypuštěný. Co si pamatuji, tak byl vždy chovný. Poslední roky ale trochu chátral. nevím, jestli se někdo rozhodl ho vyčistit, nebo ho nadobro vypustit. Druhé možnosti by mi bylo opravdu líto, protože tenhle rybník tu vypadá kouzelně a já si ho pamatuji z dětství, protože jsem vyrůstal v nedalekém Vernéřově a v Mikulovicích bydlela jedna z mých babiček. Také jsem tu byl párkrát v dětství pytlačit a mám na tu dobu krásné vzpomínky. Zpět ale k čápovi. Stačil jsem tedy jen vytáhnout mobil a cvaknout. Čáp byl ode mě asi 40 m, takže je jasné, že s těmito podmínkami se foťák v mobilu nepopere. Jel jsem rychle domů, vzal si foťák a vyrazil zpátky do Mikulovic. Samozřejmě, že byl čáp už pryč. Schoval jsem se tedy ve vysoké trávě a vyčkával. Ptáci byli k tomuto rybníku zvyklí chodit pít a nyní se musí spokojit s uzoučkým potůčkem, který se proplétá středem rozpraskaného dna. Na dně jsem tedy spatřil během zhruba dvou hodin párek hrdliček divokých, drozda kvíčalu, hejno špačků a mezi konipasy se tu chvilku procházel i kulík. Všichni ptáci byli ale příliš daleko a já nechtěl v tom pálícím slunci ležet v trávě v maskované bundě, ve které bych se pekl. To si nechám zase na nějaké brzké ráno. Teď mě zajímá, kam se ztratil "můj" černý čáp a jaký osud čeká ten kdysi krásný rybník...

0 Comments:

Okomentovat

<< Home