sobota 15. září 2018

Nová místa v Českém středohoří

Namlsán podzimní náladou Brd jsem hned druhý den ráno sedl do auta a vyrazil do Českého středohoří, abych navštívil nové dosud nevystoupené vrcholy a další zajímavá místa. Za svůj první cíl jsem si zvolil zříceninu hradu Oltářík nad malebnou obcí Děkovka. Výhled do okolní krajiny je nádherný a je zaslouženou odměnou za krátké strmější stoupání k vrcholu. 


Po sestupu jsem nechal auto v Děkovce a vypravil se po červené na nedaleký vrcholek Plešivec ukrytý v soukromé oboře Krásná. Nejsem zastáncem tohohle řízeného komerčního lovu, ale musím uznat, že obora jako taková je působivá a na holém vrcholu Plešivce, který je její dominantou, jsem zažíval podobné pocity jako na safari v Africe. Rozhlížel jsem se tedy po krajině pode mnou a hledal nějako zvěř. Na vrcholku Plešivce jsem si udělal příjemnou pauzu na čaj, fíky a kozí sýr. 



Odtud jsem se přesunul k hájovně v Bakové a po červené vystoupal na Hradišťany, které jsou druhým nejvyšším vrcholem Českého středohoří a ne jejich vrcholu se nachází bývalé hradiště z doby bronzové a přírodní rezervace Hradišťanská louka. Kvůli otravným hejnům much a mušek jsem tu ale strávil jen pár chvil. 


Posledním cílem dnes se stal vrchol Lipská Hora nad malou obcí Lhota. tady bych chtěl upozornit, že se v obci nenachází téměř žádné místo k odstavení vozu. Chtěl jsem být slušný a u jednoho z domů jsem zastavil a optal se, zda bych podél jejich stodoly mohl nechat auto stát, za což se mi nedostalo zrovna příjemného souhlasu. Vznesl jsem tedy pro jistotu dotaz, zda je možné nechat auto kdekoliv jinde, kde mile rád zaparkuji, ale protože jiné místo neznali ani místní, nechal jsem auto vedle stodoly s nepříjemným pocitem, že mu možná bude chybět nějaké zrcátko nebo lak. 


Lipská hora je majestátní vrchol vévodící stejnojmenné přírodní rezervaci. Na samotný vrchol nevede turistická stezka a výstup je tu hodně fyzicky náročný, stejně jako sestup po drolivém podloží. Na vrcholu se ale nachází krásná skalní vyhlídka, ze které je výhled na zříceniny hradů Skalka, Oltářík, Hazmburk nebo Koštálov a samozřejmě i na nejvyšší vrchol Českého středohoří - Milešovku. Posvačil jsem tu za doprovodu jediných paprsků slunce toho dne, které se mi staly odměnou po dni plném výstupů. 

0 Comments:

Okomentovat

<< Home