pondělí 10. září 2018

Přednáška o včelaření v Kadani

Před spoustou let, které už by daly dohromady nejméně desítku, jsem se začínal věnovat včelaření a v té době doslova hltal vše, co se včel byť jen okrajově týkalo. kromě vlastní malé včelnice jsem objevoval včelaře v okolí, hledal staré úly zapadlé kdesi v trávě a hledal způsob, jak je dostat někam, kde by mohly sloužit aspoň okům návštěvníků, pomáhal s pár včelařskými výstavami a obecně jsem byl tehdy daleko víc vonět včelím voskem. 

Když mi tedy letos Honza zavolal s tím, že bychom mohli zajít na pivo a probrat něco o včelách ve františkánu, neváhal jsem ani vteřinu. Zrodil se tak snad dlouhodobý a prvním ročníkem celkem slušně prověřený den všech okolních včelařů a jsem ze srdce šťastný, že jsem mohl být při té organizaci i samotné realizaci. Přednáškovému dni ve františkánu předcházel týden řezbářského umění přímo na náměstí v Kadani a výsledná díla (variace klátů) pak byla přesunuta na malou včelnici v areálu kláštera. 

Upřímně mě udivil a příjemně překvapil zájem o přednášky, ať už vzhledem ke krásnému počasí venku nebo obecně k tématu, kterému ne všichni holdují natolik, aby si ubírali čas z volné neděle. Sám jsem se pokusil přispět asi hodinovou přednáškou zejména o posledních výsledcích výzkumů Jürgena Tautze, které současné chápání principů včelího společenství znovu posouvají dál a těším se, pokud budu i v dalších ročnících přizvaný, abych samotný program nějakým způsobem obohatil. Jen tak dál! 

0 Comments:

Okomentovat

<< Home