úterý 8. července 2008

Schillerova rozhledna

V neděli jsme se byli s Janičkou mrknout na Schillerovu rozhlednu v Kryrech, o které mi už hodně lidí říkalo a která mi byla již delší dobu doporučována. Samotná stavba se mi velice líbí. Dlouho jsem neviděl takhle pěknou rozhlednu. Janička má trochu strach z výšek, ale i jí se na rozhledně líbilo, protože je zde docela velká terasa ohraničená cihelnou vysokou zdí. Snad jen dřevěný ochoz o pár metrů níže není lidem se strachem z výšek až tak příjemný, protože skrze prkna a podlaze je vidět dolů. Rozhledna působí z obce pod ní hodně vyvýšeně. Tenhle dojem ale ztratíte u její paty. Samotná rozhledna se totiž sice nachází nad obcí Kryry, ale kopec na kterém stojí, pak volně splývá s polem a pokračuje stále dál a dál. Z jedné strany se tedy díváte do hloubky na Kryry a z druhé strany se asi 15 metrů pod Vámi rozprostírají pole a lesy, žádný zvláštní výhled. Výlet je sem příjemný. Z Kadaně se do Kryr dostanete za necelých 20 minut. Kdo nechce stoupat lesíkem k rozhledně, může se k ní dopravit autem. Je odsud vidět na nedalekou rozhlednu na Tobiášově vrchu, která je, jak jsem již v nedávné minulosti psal, veřejnosti nepřístupná.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home