sobota 26. dubna 2008

Sobotní ráno

Do dnešního rána jsem se docela příjemně probudil a tak jsem se co nejrychleji sebral, udělal si čaj do termosky, popadl dalekohled a foťák a hurá k Vinařskému rybníku. Zajímalo mě, co a kde tu už hnízdí a hlavně co je teď na vodě za ptáky. Byl jsem vážně potěšen. Na hladině se tu v potápění střídaly čtyři potápky, velká spousta kachen, ale hlavně i páreček hus se čtyřmi mladými. Taky se mi podařilo objevit nové hnízdiště motáka. To mě zajímalo nejvíce, protože minulý rok tu hnízdil moták hrozně blízko cesty a pokaždé, když někdo prošel, tak se samice vylekala a odletěla. Hrozilo tím, že vejce vůbec nevysedí. Po zhruba hodině a půl, tedy něky k osmé hodině raní se u rybníka objevili dva vesničané s kbelíky. Do teď si lámu hlavu s tím, co sbírali. Bloumali po okolí, koukali do trávy a sem tam ji prohrábli nohou, ale za celou dobu jsem je neviděl nic sebrat. Podivné, jen co je pravda. V devět už bylo teplo, ptáci se líně přesouvali k rákosí a já vyrazil ještě do Mikulovic, když už jsem byl v tom pozorování ptáků. Zajímal mě stav zdejšího rybníka, který byl minulý rok vypuštěný. Letos už je zase plný, ale zatím jsem nepochopil krok kláštereckého rybářského svazu. Ten rybník vypustil, což bych pochopil. Rybník je chovný, dost se zanáší, není zde takový proud. Pak je vypuštění dobré k jeho vyčištění. Jenže k tomu nedošlo. Naopak rybník za minulý rok značně zarostl. Letos se na stromě u rybníka objevila nová cedulka s označením chovného rybníka, ale voda se napustila do te spousty rakosí a bordelu. Marně hledám místo pro případné chování ryb:). No, budu to chvilku pozorovat, snad se dozvím, co mají v klášterečtí v plánu:) Mimochodem, cestou mezi rybníky jsem neodolal a zastavil nad Roklí a vyběhl na pole. Už léta odsud pozoruji z auta ten parádní výhled na Kadaň, ale nikdy jsem nezastavil. Po dešku toho lituji. Město je odsud jako na dlani.
Moje první stanoviště

Já na druhém stanovišti

Potápka roháč na Vinařském rybníce

Než jsem odjel, tak nad rybníkem zakroužila i labuť

To mi řekněte, co mohli v té trávě hledat...

Celé ráno jsem se kochal i výhledem na vintířovský kostelík

Na louce nad Roklí

Na druhé straně je krásně vidět jinak schovaný Krásný Dvoreček

... ale bohužel i nedaleké težiště kaolinu

Panorama mikulovického rybníka

Sýkorky (zřejmě babky) okusují kvetoucí stromy

0 Comments:

Okomentovat

<< Home