sobota 4. srpna 2007

Řezbářské sympozium - Přílepy u Rakovníka

V pátek jsem se společně s Laduškou a Lukášem vydal na řezbářské sympozium do malé obce Přílepy nedaleko Rakovníka. Konalo se zde již po třetí a hlavním cílem cesty byla schůzka s naším kamarádem Kamilem Fišerem. Kamil je řezbář a protože se chceme tomuto umění také nějak přiučit, tak jsme si přes něho objednali dláta, které nám Kamil na toto sympozium dovezl a rozdělil. Bylo zde spousta zajímavých lidí. Loutkáři, výrobci náramků a dokonce jsem zahlédl i malou kovářskou výheň. Bohužel jsem měl v pátek obrovské žaludeční problémy, takže jsem většinu návštěvy prospal na dece vedle Kamilova stanu a přestože jsme na místě strávili celé dopoledne, tak jsem se pozorování jednotlivých řezbářů věnoval ani né hodinu, což mě při pohledu zpět mrzí. Kdo nikdy podobné sympozium neviděl, tomu to vřele doporučuji. Je zajímavé sledovat, jak se tolik lidí najednou pokouší vyřezat své myšlenky do krásně vonícího lipového dřeva...

Tuhle loutku vyřezával jeden loutkoherec z plzeňského divadla Alfa - Vladimír Sosna... není profesionální řezbář, v divadle s loutkami hraje a mají zde dvě šikovné řezbářky, ale tomuhle koníčku se rád věnuje:)
Tenhle chlapík se mi také představil... bohužel, nemoc zabránila paměti v ukládání dat... ale příští rok k němu jedeme na týdení řezbářské školení:)
Kamil při práci
Tohle jsou němečtí řezbáři při výrobě sochy převozníka

2 Comments:

Blogger J-Lo said...

Mám mezi příbuznými jednoho řezbáře z Lišan a je podobnej tomu, cos ho zapomněl (ale asi dvacet let jsem ho neviděl:). Jmenuje se jako náš farář - Josef Čermák, není to náhodou on?
Jestli budeš psát L., tak všechno nejlepší.

úterý, 07 srpna, 2007  
Blogger František Červený said...

Ahoj Jene...tenhle chlapík je odněkud z Volar, protože právě tam se koná to jeho sympozium;) Ladě popřeji;) Díky

úterý, 07 srpna, 2007  

Okomentovat

<< Home