neděle 8. července 2007

Neděle - 10:00 - Andělská Hora

Už se stalo asi zvykem, že se o víkendu někam vypravím a pak Vám tu o tom něco povídám. Okolí mého bydliště v okruhu zhruba 20 km mám již prochozené a nezbývá už tolik míst, které bych Vám zde již aspoň jednou neukázal. Proto jsem se rozhodl navštívit jiný kraj a začít zkoumat zajímavosti někde trošku jinde. Tím krajem je kraj Karlovarský. Mám moc rád celé údolí Ohře, kde se na každé straně tyčí k nebi nějaký kopec a všude okolo jen lesy. Při dnešním putování jsem si zvolil tři cíle. Tím prvním se stala Andělská Hora.
Obec Andělská Hora leží zhruba 10 km od Karlových Varů na silnici E48. Mezi obcí a krajským městem leží Mezinárodní letiště Karlovy Vary, které je krásně viditelné ze zříceniny hradu Andělská Hora. Frekventovanost letiště je obrovská a tak máte pocit, že zde za stálého dunění motorů přistávají nebo vzlétají letadla. V obci je složité zaparkovat. Já nechal stát auto při hlavní silnici na takovém hodně provizorním parkovišti mezi hromadami štěrku. Výstup ke zřícenině vede kolem kostela sv. archanděla Michaela a není nijak náročný. O to víc Vás na vrcholu překvapí výhled do kraje. Jednim směrem je vidět na Karlovy Vary, již zmiňované letiště a vpravo Klínovec. Druhým směrem pak Doupovské hory a údolí kolem Ohře. Dlouho jsem nemohl odolat výhledu a tak jsem zde nakonec strávil asi 1,5 hodiny a stihl se zde i naobědvat. Tohle místo je opravdu výborně přístupné a stojí za to ho navštívit. Poslední minuty jsem věnoval pohledu na opravdu impozantní Šemnickou skálu, která vyčnívá před údolím Ohře a slibuje opravdu pěkný výhled...
Rozcestník v obci

Informační tabule pod stezkou k hradu

Na místě se dochovalo několik bran (opevnění i samotného hradu)

Dole zbytek vstupní brány a nahoře pak torzo věže, které jsem Vám ukazoval již z pohledu od karlovarské rozhledny Diana

Nádvoří

Nádvoří z okna paláce

Pohled na obec Andělská Hora směrem na Karlovy Vary...

Další pohled na obec, tentokrát mírně vlevo... vlevo uprostřed stromů je vidět věžička kostela sv. archanděla Michaela

Pohled na vyhlídkovou plošinu od věže

Pohled přes rozkvetlou příkrou stráň hradu k Doupovským horám

Oběd... lepší místo jsem najít nemohl

Za hlavní silnicí E48 leží v obci Andělská Hora bývalý hřbitov s barokním kostelem Nejsvětější Trojice podle návrhu G.B. Allinprandiho na půdorysu rovnostranného trojúhelníka. Nyní zde probíhá výstava Zaniklé obce Doupovska.

Mezinárodní letiště Karlovy Vary - to nejpřímočarejší spojení s Moskvou :)

Rozhledna Diana, vzdálená od Andělské Hory cca. 7 km vzdušnou čarou... kvalitu snímku ale poznamenal "tetelící" se teplý vzduch. Fotit teleobjektivem v tomhle počasí nemá skoro cenu:(

0 Comments:

Okomentovat

<< Home