pondělí 9. července 2007

Krok zpět nebo materiál budoucnosti?

V minulém týdnu jsem se společně s Lukášem sešel s řezbářem Kamilem Fišerem. Původní náplní schůzky bylo především zkoumání vhodného začátku s řezbářstvím, volba dlát a další rady od zkušeného řezbáře. Protože měl ale Kamil dovolenou a společně s přítelkyní a kamarádkou chtěli vidět také klášter a Kadaň, změnilo se i téma hovoru. Po nějaké době jsem se dozvěděl, že Kamil chce společně s několika přáteli stavět dům a ne ledajaký. Chce stavět dům z balíků slámy. To mi jako stavaři vyrazilo dech a tak jsem Kamila poprosil, aby mi poslal odkazy na nějaké stránky s touto tematikou. Dnes mi Kamil napsal a já jsem překvapený ještě víc. Kdo by se byl nadál, že takový slisovaný balík slámy vydrží bez deformace zatížení 15t na 1 m čtvereční, při dokončené stavbě splňuje požární normu jako 25cm tlustá betonová zeď a první domy, které byly postaveny někdy kolem roku 1903 dosud stojí. Budu to dál zkoumat... ale líbí se mi to:)
Ateliér, který se výstavbou a návrhy těchto domů zabývá naleznete zde (pro porozumění ale musíte umět německy)
Ukázky domů naleznete zde, zde a také zde (průběh stavby poslední ukázky je zde)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home