neděle 17. června 2007

Raná

Pod vrchem Raná

Pohled na vrchol z nejnižšího ze tří vrcholků Rané

Pohled směrem k Mostu - v popředí letiště

Pohled z vrcholu Rané na vesničku Raná (šedá plocha vpravo u vesnice je paraglidingová škola s parkovištěm)

Pohled na nedaleké Louny

Pohled směrem k Bílině
Rybníky u Lenešic

Paraglidista se kochá výhledem směrem k Lenešicím a Lounům

Větroň kroužící nad Ranou

Letadlo Zlín Z 226 se vrací na letiště po úspěšném vytažení jednoho z větroňů (v pozadí litvínovská chemička...to je ale hnus)

Chvilka před přistáním nad obcí Hrádek

Most

Dnes bylo vidět krásně až na elektrárny v Prunéřově
Již nějakou dobu přemýšlím nad nějakým letem na paraglidingu. Před nedávnem jsem byl pracovně v Lounech a cestou zpátky jsem projížděl kolem obce Raná, nad kterou se do nebe tyčí stejnojmenný vrch. Z tohoto vrchu startují paraglidisté a v době, kdy jsem tudy projížděl se jich také několik vznášelo nad okolní krajinou. Proto mě to sem lákalo a dnes jsem tedy vyrazil. Hlavním cílem byla obhlídka okolí a také získání co největšího množství informací o tandemových letech, které zdejší paraglidingová škola pořádá (info zde). Okolní krajina je malebná svými vrcholky. Okolí samotného vrchu Raná bylo v roce 1951 vyhlášeno národní přírodní rezervací. Pod vrchem stojí budova sportovního klubu Skleník, ve které je možné se ubytovat nebo si domluvit tandemový let. Také je zde možné zdarma se připojit k internetu přes Wifi, což se jen tak někde nevidí. Za vrchem Raná se nachází letiště Raná (přestože leží u obce Hrádek), které patří zdejšímu aeroklubu. Na letišti je velký provoz. Používají ho totiž především větroně a kluzáky a tak se zde každých pět minut vznáší letadlo (Zlín Z 226), které za sebou táhne nějaký ten větroň. Nemusím Vám po shlédnutí fotografií asi říkat, jak úchvatný je odsud pohled do krajiny. Já už se těším, až se po pogumovaném povrchu kopce rozeběhnu ke svému prvnímu tandemovému letu s foťáčkem v ruce:)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home