pondělí 26. února 2007

Na internetu se před nedávnem objevil nový informační server Kadaň.cz, který jsem nadšeně vyhlížel a očekával od něj mnohé. Vzhledem k tomu, že se majitelům serveru podařilo zaregistrovat doménu, pod kterou bych spíš očekával oficiální stránky města, věřil jsem ve vytvoření graficky zvládnutých stránek s širokou nabídkou informací o městě a jeho okolí, což by Kadani zajisté prospělo. Se zklamáním jsem se dočkal. Ze serveru, který disponuje obrovským počátečním kapitálem ve formě skvělého názvu domény, se dle mého náoru vyklubala "nová verze Kadaňských novin". Dočkáme se zde tedy jen článků o proběhlých akcích a inzertního sytému, nemluvě o strohých informacích z pera některých pisatelů. Pak nás také nesmí překvapit, že mnohé se opravdu objeví i v čísle Kadaňských novin a server tak téměř ztrácí smysl pro člověka, který si raději sedne s tiskem ke kávě. Samotný design je velice podobný některým kvalitnějším blogům. V tuto chvíli musím přiznat, že znám mnoho blogů, které jsou kvalitou informací na mnohem vyšší úrovni. Je škoda, že se stránky, na které zřejmě narazí každý, kdo se tím nejjednodušším zadáním internetové adresy pokusí získat informace o Kadani, propadly již na svém počátku do šedi stovek internetových novin.
Abych Vám přiblížil můj myšlenkový pochod, kterým jsem k předchozím názorům přišel, vysvětlím Vám jeho průběh. Představme si situaci, kterou zřejmě všichni dobře známe, přestože ji trošku přeženu. Vžiji se do člověka z druhé strany republiky. Pocházím například z Brna a nedávno jsem navštívil Macochu. Jsem také sběratelem turistických známek a tak navštívím i nejbližší infocentrum a sháním co největší množství informací, protože se mi Macocha a její okolí líbilo. V tomto infocentru si také vezmu několik různých zdarma poskytovaných časopisů o turistickým místech v Čechách. Na páté stránce jednoho z nich pak narazím na Kadaň. Město mi padne do oka a já se rozhodnu ho navštívit. Jsem z daleka a tak hledám i ubytování na víkend. Protože jsem moderní člověk a většinu věcí řeším po internetu, zvolím cestu nejjednodušší. Zadám prostě wéwéwé.kadan.cz a počkám, co se bude dít. Objeví se stránky, které jsem již nahoře popsal a já marně hledám informace o ubytování, programu na celý rok, abych vystihl ten pravý víkend, turistické zajímavosti a především informace o samotném městě s fotografiemi. Nezbývá mi než použít vyhledávač a po objevení těch oficiálních stránek přemýšlet, proč právě tyhle stránky "neleží" na doméně, kterou jsem jako první zkusil, stejně jako zřejmě většina podobně pátrajících lidí...to je moje první zkušenost s Kadaní...

0 Comments:

Okomentovat

<< Home