sobota 20. května 2006

Po krátké odmlce se zase vracím. Práce mě v poslední době zaměstnává dost fyzicky i psychicky a to mi ubírá síly na jakoukoli ostatní činnost. Sice jsem byl v práci i dnes dopoledne, ale těšil jsem se na večer a hned Vám řeknu proč. Nebylo to "slavným" dnem Maxipsa Fíka, který se v Kadani dnes celý den konal, ale večerním představením divadla Josefa Dvořáka. Jezdí sem pravidelně každý rok, pokaždé s něčím jiným a já ještě nevynechal. Když vidíte jedno jeho představení, tak už ani nejde vynechat. Je krásné, že se nám se ten "náš" kadaňák tak často vrací. Tentokrát jsme se mohli vypravit na upravený, velice slavný muzikál dvojice V+W, Divotvorný hrnec. Ve Dvořákově podání tedy pod názvem Čochtan vypravuje. Něco tak dobrého už jsem dlouho neviděl a troufám si říct, že jsem se dnes bavil víc, než na nedávném představení Cimrmanova Vyšetřování ztráty třídní knihy, přestože je pro mě Cimrman jedničkou v soudobé činoherní komedii. Celý sál se prakticky v jednom kuse probouzel ze záchvatu smíchu, aby do něj po další Dvořákově replice opět upadal. Výkon byl natolik strhující a jedinečný, že jím pan Dvořák několikráte odboural i všechny své herecké kolegy, kteří se pak s viditelně se třesoucími rameny a rukama na tvářích snažili potlačit výbuchy smíchu. No, něco velkého a nenapodobitelného. Kdo toto představení ještě neviděl, tomu bych ho co nejsrdečněji doporučil. Dokonce bych ho nejraději i přikázal, protože tolik legrace a optimismu už jsem dlouho neviděl a myslím, že by pomohl každému z nás. Na závěr Vám chci ukázat ještě tento dopis. Je od pana Dvořáka panu Werichovi a myslím, že kdo si ho přečte a navíc stihne vidět toto představení, tak mu musí být jasné, proč je ten Dvořákův výkon tak nadlidský. Děkuji Vám pane Dvořák!

1 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

pátek, 21 července, 2006  

Okomentovat

<< Home