úterý 6. června 2006

Než úplně zmizí...

Celý den k mým uším doléhá zvuk bouracího kladiva, motory tater a bagrů a občasné rány po dopadu betonových bloků. To všechno z demoličních prací na elektrárně ETU I. Komín zde byl odstřelen 26. listopadu 2005 (fotky ze soukromé galerie naleznete např. zde) a z celé elektrárny zbyla jen jedna obrovská hala po kotlích. Vlastně je to obrovská masa železobetonu. Minulý týden jsem se byl podívat uvnitř a musím uznat, že tolik betonu jsem ještě neviděl. Hala je opravdu monstrózních rozměrů a stolice pro kotle a turbogenerátory jsou opravdu poctivě dimenzované. Proto také nastoupila nejtěžší technika a podle informací má dojít během demolice i k odstřelům. Na to jsem zvědavý asi nejvíce. Když se mi poštěstí, tak vše uvidím a také nafotím. Ostatně bývalou elektrárnu mám hned před sebou, jakmile vyjdu z kanceláře. Možná, že se tu tedy brzy dočkáte nějakých zajímavých snímků. Chtěl jsem Vám představit i techniku, kterou najatá firma Ptáček, která prováděla i odstřel komína, používá k demolicím, ale dnes jsem se bohužel nedostal blíže. Nicméně musím prozradit, že největší část prací je prováděna pomocí obřího stroje Caterpillar 350S s prodlouženým trojramenným bouracím kladivem, které je během dne několikrát nahrazeno obrovskými kleštěmi na železobeton. Stroj tak, ačkoli se to může zdát neuvěřitelné a při pohledu z blízka se to tak opravdu jeví, dosáhne až na střechu objektu, jejíž výšku odhaduji na zhruba 25 m. Příště snad tedy uvidíte více a také se dočkáte pohledu na opačnou stranu budovy než na dnešním snímku, která spíše připomíná tovární komplex z amerického detektivního filmu z třicátých let.

Tohle je stroj firmy Ptáček při demolici

Budově už chybí bok

0 Comments:

Okomentovat

<< Home